Психологічна готовність випускників шкіл до оволодіння іноземними мовами

Автор(и)

  • О. А. Чиханцова Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32589/im.v0i2.132632

Ключові слова:

Психологічна готовність, заклад загальної середньої освіти, оволодіння іноземними мовами, старшокласник.

Анотація

У статті представлено результати дослідження психологічної готовності випускників шкіл до оволодіння іноземними мовами в закладах вищої освіти. Наведено показники стану розвитку психологічної готовності випускників загальноосвітніх та спеціалізованих закладів середньої освіти до оволодіння іноземними мовами. Виявлено, що розвиток психологічної готовності старшокласників до оволодіння іноземними мовами істотно залежить від низки факторів як суб’єктивного, так і об’єктивного характеру. Визначено рівні сформованості компонентів психологічної готовності старшокласників до оволодіння іноземними мовами.

Біографія автора

О. А. Чиханцова, Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України

Кандидат  психологічних  наук,  доцент,
старший  науковий  співробітник Лабораторії  психології  особистості  імені  П.  Р.  Чамати.

Посилання

Борецька Г. Е. Сучасні технології формування англомовної компетенцїї в говорінні в учнів основної і старшої школи / Г. Е. Борецька // Іноземні мови. – 2010. – No 2. – С. 23–26.

Бучацька С. М. Психологічні особливості підготовки студентів з іноземної мови / С. М. Бучацька // Зб. наук. праць. – No 33. – Ч. ІІ. – Хмельницький : Вид-во Національної академії ДСПУ. – 2005. – С. 139–142.

Волобуєва О. Ф. Сприйняття та розуміння текстів іноземною мовою / О. Ф. Волобуєва // Вісник Київського національного університету імені Т. Г. Шевченка. – Вип. 29. – К., 2012. – С. 20–23.

Гапоненко Л. П. Навчання іншомовному професійно спрямованому спілкуванню через активізацію комунікативної позиції студента / Л. П. Гапоненко // Вища освіта України. – Дод. 2 до No 3. – Т. V (30). – Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». –К., 2012. – С. 93–99.

Гринчишин О. М. Щодо науково-теоретичних основ побудови моделі мотивації оволодіння іноземною мовою та методів її експериментального вивчення / О. М. Гринчишин // Зб. наук. праць No 23. – Ч. І. – Хмельницький : Вид. нац. академії ПВУ, 2002. – С. 301–309.

Завірюха А. В. Психологічні проблеми спілкування іноземною мовою у студентів немовних навчальних закладів / А. В. Завірюха // Проблеми загальної та педагогічної психології. – 2007. – Т. 9. – С. 356–360.

Онуфрієва І. Л. Психологічний аспект навчання іншомовного мовлення дорослих / І. Л Онуфрієва, Л. А. Онуфрієва // Проблеми сучасної психології. – 2010. – Вип. 7. – С. 496–507.

Чиханцова О. А. Роль іншомовної професійної комунікаційної компетенції під час оволодіння фахом у ВНЗ / О. А. Чиханцова [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.social"science.com.ua.

Baranauskienл I. Psychological characteristics of school-leavers’ hardiness at their professional self-determination / Baranauskienл I., Serdiuk L., Chykhantsova O. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://socialwelfare.eu/index.php/sw/article/view/275.

Larsen-Freeman D. Techniques and principles in language teaching / D. Larsen-Freeman. – 3rd edition. – Oxford University Press, Kindle Edition, 2013. – 273 p.

Moloney R. Making intercultural language learning visible and assessable / R. Moloney, L. Harbon // Proceedings of CERCLL Intercultural Competence Conference. – Tucson, Arizona, 2010. – Р. 281–303.

Schulz R. A. The challenge of assessing cultural understanding in the context of foreign language instruction /R. A. Schulz // Foreign Language Annals. – 40 (1). – 2007. – Р. 9–26.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-29

Номер

Розділ

Наукові статті