Психологічні особливості формування англомовної професійно орієнтованої лексичної компетентності в аудіюванні майбутніх музикантів

Автор(и)

  • Н. М. Виспінська Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32589/im.v0i4.149718

Ключові слова:

професійно орієнтована лексична компетентність, аудіювання, музичні здібності, психологічний механізм, психічний процес, іноземна мова, майбутні музиканти

Анотація

У цій статті охарактеризовано психологічні ме- ханізми аудіювання, які сприяють формуванню у фахівців музичної сфери англомовної профе- сійно орієнтованої лексичної компетентності в аудіюванні. Проаналізовано особливості пере- бігу процесів та механізмів аудіювання в му- зикантів. Сформульовано рекомендації щодо розвитку та вдосконалення психічних процесів аудіювання в майбутніх музикантів. Проведено паралель між музикою і мовою. Показано, що музичні здібності сприяють ефективнішому засвоєнню нової лексики під час аудіювання.

Біографія автора

Н. М. Виспінська, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

аспірант

Посилання

Венкель Т. В. Вдосконалюйте Вашу розмовну англійську. Практичний курс англійської мови для студентів вищих навчальних закладів / Т. В. Венкель, О. Д. Валь. – Чернівці, 2016. – 296 с.

Гальскова Н. Д. Теория обучения иностранным языкам : лингводидактика и методика : учеб. пособие для студ. лингв. ун-тов и фак. ин. яз. высш. пед. учеб. заведений / Н. Д. Гальскова, Н. И. Гез. – М. : Издательский центр «Академия», 2004. – 336 с.

Демьяненко М. Я. Основы общей методики обучения иностранным языкам / М. Я. Демьяненко, К. А. Лазаренко, С. В. Мельник. – К. : Высшая школа, 1984. – 255 с.

Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін. / за загальн. ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2013. – 590 с.

Морозов Д. Л. Обучение профессионально-ориентиро- ванному аудированию на основе совершенствования психологических механизмов речи: на материале немецкого языка, уровень профессионального образования: автореф. дисс. на соискание уч. степени канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения иностранным языкам» / Д. Л. Морозов. – Нижний Новгород, 2009. – 24 с.

Музыкальная психология и психология музыкального образования : теория и практика : учебник для студентов музыкальних факультетов учреждений высшего педагоги- ческого професионального образования / Д. К. Кирнарская, Н. И. Киященко, К. В. Тарасова и др. / под ред. Г. М. Ципина. - М. : Издательский центр «Академия», 2011. – 384 с. – (2-е изд., перераб. и доп.).

Петрушин В. И. Музыкальная психология : учебное пособие для вузов / В. И. Петрушин. – М. : Академический проект: Трикста, 2008. – 400 с. – (2-е издание).

Рогова Г. В. Методика обучения английскому языку на начальном этапе в средней школе / Г. В. Рогова, И. Н. Верещагина. – М. : Просвещение, 1988. – 224 с.

Сергєєнкова О. П. Загальна психологія : навч. посіб. / О. П. Сергєєнкова, О. А. Столярчук, О. П. Коханова, О. В. Пасєка. – К. : Центр учбової літератури, 2012. – 296 с.

Тарасов Е. Ф. Психологические и психолингвистические аспекты речевого воздействия / Е. Ф. Тарасов // Речевое воздействие : психологические и психолингвистические проблемы. – М. : Изд-во МГУ, 1986. – С. 49–57.

Тимина С. В. Методика обучения иностранных студентов аудированию на материале языка специальности (на этапе вводно-предметного курса) : дисс. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Тимина Светлана Викторовна – Нижний Новгород, 2003. – 233 с.

Фридман Л. М. Психологический справочник учителя / Л. М. Фридман, И. Ю. Кулагина. – М. : Просвещение, 1991. – 288 с.

Хомская Е. Д. Нейропсихология / Е. Д. Хомская. – СПб : Питер, 2005. – 496 с. – (4-е издание).

Besson M. Transfer of training between music and speech : сommon processing, attention and memory / M. Besson, J. Chobert, C. Marie // Frontiers in Psychology : Auditory Cognitive Neuroscience. – Vol. 2. – 2011. – P. 1–12.

François C. Music training for the development of speech segmentation / C. François, J. Chobert, M. Besson, D. Schön // Cerebral Cortex. – Vol. 23. – No 9. – OUP, 2013. – P. 2038 – 2043.

Live music [Electronic resource] // British Council. – 2012. – Access mode: http://learnenglishteens.britishcouncil.org/ar/node/2484.

Marie C. Influence of musical expertise on segmental and tonal processing in Mandarin Chinese / C. Marie, F. Delogu, G. Lampis, M. Olivetti Belardinelli, M. Besson // Journal of Cognitive Neuroscience. – Vol. 10. – No 5. – Massachusetts Institute of Technology, 2011. – P. 1–15.

Perfors A. Musicians are better at learning non-native sound contrasts even in non-tonal languages. [Electronic resource] / A. Perfors, J. H. Ong. – Access mode: http://hdl.handle.net/2440/ 77553

Rost M. Teaching and researching listening / M. Rost. – Hong Kong : Pearson Education Limited, 2011. – 407 p.

Saffran J. The acquisition of language in children / J. Saffran, A. Senghas, J.Trueswell // Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. – Vol. 98. – No 23. – 2001. – P. 12874–12875.

Slevc L. Language and music : sound, structure, and meaning / L. R. Slevc // WIREs Cognitive Science. – Vol. 3. – 2012. – P. 483– 492.

Teinonen T. Statistical language learning in neonates revealed by event-related brain potentials / T.Teinonen, V. Fellman, R. Näätänen // BMC Neuroscience. – 2009. – P. 1–8.

Teng H. A study of teaching EFL listening strategies [Electronic resource] / H. Teng // Publications of Japan Association for Language Teaching. – Access mode: http://jalt-publications.org/ archive/proceedings/2007/E035.pdf.

Vandergrift L.Teaching and learning second language listening : metacognition in action / L.Vandergrift, C. Goh. – NY : Routledge, 2012. – 315 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-19

Номер

Розділ

Наукові статті