Загальна характеристика навчальних планів і звітів з французької мови в Галичині (1890 – 1918 рр.)

Автор(и)

  • Антон Сергійович Іващук Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32589/1817-8510.2020.1.197197

Ключові слова:

французька мова, Галичина, навчальний план, звіт, методика навчання французької мови, метод, іноземні мови.

Анотація

Розглянуто навчальні плани та звіти із французької мови у школах Галичини (1890 – 1918). Проаналізовано зміст та структуру навчальних планів і звітів із французької мови для Вищої реальної, п’ятикласної та шестикласної жіночих шкіл та Гімназії № 5 міста Львова. Окреслено історичні та освітні передумови, які безпосередньо вплинули на методику навчання іноземних мов у Галичині. Висвітлено та здійснено порівняння мети навчання іноземних мов у різних типах шкіл Галичини у обраний відрізок часу. Описано навчальний матеріал, який використовували для опанування учнями французької мови. Здійснено детальний аналіз граматичного навчального матеріалу, вимог до читання, розвитку діалогічного та монологічного мовлення, письмових вправ. Відсутність опису лексичного матеріалу пояснена наявністю у планах та звітах рекомендованого підручника, за яким проводилося навчання. Виконано порівняння навчального матеріалу для вивчення французької мови як обов’язкової та як факультативної дисципліни. Зазначено рекомендовані підручники, за якими провадилося навчання французької мови. Детально описано літературні твори, які використовувалися для розвитку навичок читання у Гімназії № 5 м. Львова. Здійснено порівняльну характеристику сітки годин для різних типів шкіл. Установлено, що не дивлячись на розбіжності у кількості годин тижневого вивчення, мета та навчальний матеріал у різних типах шкіл у більшості аспектів збігалися. У доборі навчального матеріалу для різних типів шкіл, потреби учнів також було враховано. Доведено, що в обраний відрізок часу для навчання французької мови використовували прямий метод навчання іноземних мов, про що свідчить особлива увага до розвитку монологічного та діалогічного видів мовлення, поодинокі випадки виконання перекладних вправ та читання та переказ літературних творів французькою мовою.

Біографія автора

Антон Сергійович Іващук, Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича

Аспірант

Посилання

Лабінська, Б. І. (2013). Історичні нариси з методики навчання іноземних мов на західноукраїнських зем лях (друга половина XIX – перша половина XX ст.): монографія. Київ: Вид. центр КНЛУ.

Ступарик, Б. М. (1994). Шкільництво Галичини (1772–1939): монографія. Івано-Франківськ: Акорд.

Plany naukowe szkoły wydziałowej męskiej i szkol wydziałowych żeńskich 3-, 5- i 6-klasowych. (1896) Lwów.

Sprawozdanie dyrekcyi c.k. szkoły realnej we Lwowie za rok szkolny 1895. (1895). Lwów.

Sprawozdanie dyrekcyi c.k. szkoły realnej we Lwowie za rok szkolny 1896. (1896). Lwów.

Sprawozdanie dyrekcyi c.k. szkoły realnej we Lwowie za rok szkolny 1898. (1898). Lwów.

Sprawozdanie dyrekcyi c.k. gymnazjum №5 we Lwowie za rok szkolny 1895–1900. (1900). Lwów

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-24

Номер

Розділ

Наукові статті