Загальна характеристика навчальних планів і звітів з французької мови в Галичині (1890 – 1918 рр.)
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2020.1.197197Ключові слова:
французька мова, Галичина, навчальний план, звіт, методика навчання французької мови, метод, іноземні мови.Анотація
Розглянуто навчальні плани та звіти із французької мови у школах Галичини (1890 – 1918). Проаналізовано зміст та структуру навчальних планів і звітів із французької мови для Вищої реальної, п’ятикласної та шестикласної жіночих шкіл та Гімназії № 5 міста Львова. Окреслено історичні та освітні передумови, які безпосередньо вплинули на методику навчання іноземних мов у Галичині. Висвітлено та здійснено порівняння мети навчання іноземних мов у різних типах шкіл Галичини у обраний відрізок часу. Описано навчальний матеріал, який використовували для опанування учнями французької мови. Здійснено детальний аналіз граматичного навчального матеріалу, вимог до читання, розвитку діалогічного та монологічного мовлення, письмових вправ. Відсутність опису лексичного матеріалу пояснена наявністю у планах та звітах рекомендованого підручника, за яким проводилося навчання. Виконано порівняння навчального матеріалу для вивчення французької мови як обов’язкової та як факультативної дисципліни. Зазначено рекомендовані підручники, за якими провадилося навчання французької мови. Детально описано літературні твори, які використовувалися для розвитку навичок читання у Гімназії № 5 м. Львова. Здійснено порівняльну характеристику сітки годин для різних типів шкіл. Установлено, що не дивлячись на розбіжності у кількості годин тижневого вивчення, мета та навчальний матеріал у різних типах шкіл у більшості аспектів збігалися. У доборі навчального матеріалу для різних типів шкіл, потреби учнів також було враховано. Доведено, що в обраний відрізок часу для навчання французької мови використовували прямий метод навчання іноземних мов, про що свідчить особлива увага до розвитку монологічного та діалогічного видів мовлення, поодинокі випадки виконання перекладних вправ та читання та переказ літературних творів французькою мовою.Посилання
Лабінська, Б. І. (2013). Історичні нариси з методики навчання іноземних мов на західноукраїнських зем лях (друга половина XIX – перша половина XX ст.): монографія. Київ: Вид. центр КНЛУ.
Ступарик, Б. М. (1994). Шкільництво Галичини (1772–1939): монографія. Івано-Франківськ: Акорд.
Plany naukowe szkoły wydziałowej męskiej i szkol wydziałowych żeńskich 3-, 5- i 6-klasowych. (1896) Lwów.
Sprawozdanie dyrekcyi c.k. szkoły realnej we Lwowie za rok szkolny 1895. (1895). Lwów.
Sprawozdanie dyrekcyi c.k. szkoły realnej we Lwowie za rok szkolny 1896. (1896). Lwów.
Sprawozdanie dyrekcyi c.k. szkoły realnej we Lwowie za rok szkolny 1898. (1898). Lwów.
Sprawozdanie dyrekcyi c.k. gymnazjum №5 we Lwowie za rok szkolny 1895–1900. (1900). Lwów
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Антон Сергійович Іващук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.