Методичні засади навчання майбутніх інженерів-механіків англійського професійно орієнтованого монологу-міркування

Автор(и)

  • Зоя Михайлівна Корнєва Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Ukraine
  • Ольга Валеріївна Ващило Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32589/1817-8510.2020.1.197199

Ключові слова:

професійно орієнтований монолог-міркування, інженер-механік, технологія подкастингу, подкаст, сервіс подкастів, підходи до навчання, принципи навчання

Анотація

Статтю присвячено визначенню методичних засад навчання майбутніх інженерів-механіків англійського професійно орієнтованого монологу-міркування: підходів, принципів та змісту навчання. Запропоновано здійснювати навчальний процес в межах комунікативно-діяльнісного та професійно орієнтованого підходів, реалізація яких забезпечується принципами інтегрованого навчання видів мовленнєвої діяльності, взаємозв’язку зі спеціальними дисциплінами, самостійності, тематичності, ситуативної організації навчання, проблемності, інтерактивної спрямованості навчального процесу, які, в свою чергу, визначають зміст навчання: сфери, теми, ситуації спілкування, навчальний матеріал, мовленнєві навички (лексико-граматичні) та вміння продукувати монолог-міркування, а також вправи на вдосконалення мовленнєвих навичок та розвиток умінь професійно орієнтованого монологу-міркування. Розглянуто взаємозв’язок аудіювання та говоріння. Запропоновано навчати англійського професійно орієнтованого монологу-міркування на основі аудіювання (з використанням технології подкастингу) на старших етапах, коли студенти демонструють сформованість іншомовної аудитивної компетентності на достатньому рівні. Визначено переваги та методичні можливості використання технології подкастингу для навчання іноземної мови, проаналізовано популярні сервіси подкастів з метою з’ясування їхньої придатності для навчання майбутніх інженерів-механіків англійського професійно орієнтованого монологу-міркування, виявлено низку суттєвих недоліків. Організовано власний сервіс подкастів на навчальній платформі Canvas, перевагами якої є наявність широкого інструментарію: вікі-сторінок, інструментів оцінювання, аналітики успішності процесу навчання, забезпечення інтеракції між викладачем та студентом тощо.

Біографії авторів

Зоя Михайлівна Корнєва, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Доктор педагогических наук, доцент, профессор кафедры теории, практики и перевода английского языка

Ольга Валеріївна Ващило, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Преподаватель, соискатель кафедры теории, практики и перевода английского языка

Посилання

Азимов, Э. Г., & Щукин, А. Н. (2009). Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). Москва: Икар.

Аитов, В. Ф. (2007). Проблемно-проектный подход к формированию иноязычной профессиональной компетентности студентов (на примере неязыковых факультетов педагогических вузов). (Автореф. дис. докт. пед. наук). ГОУ ВПО «Российский государственный педагогический университет имени А. И. Герцена», СанктПетербург.

Выготский, Л. С. (1956). Избранные психологические исследования. Москва: Издательcтво Академии педагогических наук РСФСР.

Гальскова, Н. Д. (2003). Современная методика обучения иностранным языкам: Пособие для учителя. Москва: АРКТИ.

Гез, Н. И., Ляховицкий, М. В., Миролюбов, А. А., Фоломкина, С. К., & Шатилов, С. Ф. (1982). Методика обучения иностранным языкам в средней школе. Москва: Высшая школа.

Зимняя, И. А. (1985). Психологические аспекты обучения говорению на иностранном языке. Москва: Просвещение.

Зимняя, И. А. (1991). Психология обучения иностранным языкам в школе. Москва: Просвещение.

Максименко, В. П. (2013). Дидактика: курс лекцій. Хмельницький: ХмЦНП.

Малушко, Е. Ю. (2013). Методика формирования иноязычной профильной аудитивной компетенции магистрантов лингвистики (на основе инфокоммуникационной технологии подкастов, английский язык). (Дисс. канд. пед. наук). ФГБОУ ВПО «Пятигорский государственный лингвистический университет», Пятигорск.

Махмутов, М. И. (1975). Проблемное обучение. Москва: Педагогика.

Обдалова, О. А. (2001). Аудирование как средство обучения иноязычному общению студентов естественнонаучных факультетов на начальном этапе. (Дисс. канд. пед. наук). Томский государственный университет, Томск.

Панасенко, Г. Б., & Акопян, Т. В. (2010). Особливості професійно орієнтованого навчання іноземних мов студентів у немовних вищих навчальних закладах. Рідна школа, 12, 30-34.

Пассов, Е. И. (1989). Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению. Москва: Рус. яз.

Пешня, И. С. (2005). Интерактивные технологии обучения как средство развития профессиональной компетентности курсанта военизированного ВУЗА. (Дисс. канд. пед. наук). ГОУ ДПО «Иркутский институт повышения квалификации работников образования», Иркутск.

Пономарева, И. В. (1984). Взаимосвязанное обучение аудированию и говорению на основе использования средств массовой информации (языковой ВУЗ, немецкий язык). (Дисс. канд. пед. наук). Московский государственный педагогический институт иностранных языков имени Мориса Тореза, Москва.

Рогова, Г. В., & Верещагина, И. Н. (1988). Методика обучения английскому языку на начальном этапе в средней школе. Москва: Просвещение.

Романова, Н. Н. (2006). Специфика содержания и методов обучения монологической речи студентов нефилологических отделений вузов. (Дисс. докт. пед. наук). Московский педагогический государственный университет, Москва.

Сысоев, П. В. (2014). Подкасты в обучении иностранному языку. Язык и культура, 2 (26), 189-201.

Тарнопольський, О. Б., & Кожушко, С. П. (2003). Принципи навчання ділової англійської мови студентів вищих навчальних закладів економічного профілю. Європейський університет. Лінгвометодичні концепції викладання іноземних мов у немовних вищих навчальних закладах України. Збірник наукових статей учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції 23-24 грудня 2003 р., 173-179.

Шуменко, О. А., & Шипілова, І. Ю. (2013). Використання сучасних інформаційно-комунікативних технологій під час викладання іноземних мов. Вісник СумДУ. Філологічні трактати, 4, 84-89.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-24

Номер

Розділ

Наукові статті