Контроль і оцінювання тестової компетентності майбутніх учителів іноземних мов і культур
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2020.1.197388Ключові слова:
учитель іноземних мов і культур, контроль, критерії, об’єкт, оцінювання, тестова компетентність.Анотація
Контроль окремих компонентів методичної компетентності майбутніх учителів іноземних мов і культур та прийоми його реалізації є важливими для усебічного моніторингу процесу і результату її формування. Однією із передумов ефективної професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов і культур є науково обґрунтований, методично коректний добір форм, методів, прийомів і засобів контролю тестової компетентності (як компоненту методичної компетентності), якою майбутні вчителі оволодівають у процесі вивчення навчальної дисципліни «Cучасні підходи до тестування у навчанні іноземних мов і культур». Метою контролю тестової компетентності є оцінювання навчальних досягнень студентів та визначення кореляції між запланованими і реальними результатамм оволодіння майбутніми вчителями іноземних мов і культур специфічними методичними знаннями та методичними вміннями розроблення лінгводидактичних тестів. Контроль реалізується у таких видах, як-то: поточний, рубіжний і підсумковий. Методами контролю сформованості тестової компетентності в процесі реалізації різних видів контролю є усна співбесіда, письмове тестування та модульна контрольна робота, яка проводиться у формі захисту індивідуальних проектних завдань. Об’єктами контролю є методичні знання та методичні вміння як складники тестової компетентності. У статті описано критерії оцінювання методичних знань і професійно-методичного завдання (поточний контроль), критерії і параметри оцінювання індивідуальних проектних завдань (рубіжний контроль), критерії оцінювання відповіді студента під час усної співбесіди та результатів виконання практичного завдання (підсумковий контроль). За формою організації контроль тестової компетентності є індивідуальним та виконує такі функції: зворотного зв’язку, навчальну, оціночну.
Посилання
Бабин, І. І., Болюбаш, Я. Я., Гармаш, А. А., Кремень, В. Г., & Табачник, Д. В. (2011). Національний освітній глосарій: вища освіта. Київ: ТОВ «Видавничий дім Плеяди».
Бігич, О. Б. (2005). Теоретичні основи формування методичної компетенції майбутнього вчителя іноземної мови початкової школи. (Автореф. дис. докт. пед. наук). Київський національний лінгвістичний університет, Київ.
Бржозовская, К. М. (2009). Методические приёмы контроля в курсе «Теория и методика обучения иностранным языкам» в языковых педагогических вузах. Иностранные языки в школе, 7, 79-84.
Караваева, А. С. (2017). Лингводидактическая компетенция будущего учителя иностранного языка: способ определения уровня сформированности. Известия Волгоградского государственного педагогического университета, 1 (114), 69-70.
Майєр, Н. В. (2019). Зміст і структура навчальної дисципліни «Сучасні підходи до тестування в навчанні іноземних мов і культур» для професійно-методичної підготовки майбутнього вчителя. Науково-методичний журнал «Іноземні мови», 3, 26-33. doi: http://dx.doi.org/ 10.32589/1817-8510.2019.3.178341.
Миньяр-Белоручев, Р. К. (1996). Методический словарь : толковый словарь терминов методики обучения языкам. Москва: Стелла.
Поляков, В. М. (1988). Комплекс видеофильмов для обучения студентов анализу урока иностранного языка. Иностранные языки в школе, 1, 24-31.
Рапопорт, И., Сельг, Р, & Соттер, И. (1987). Тесты в обучении иностранным языкам в средней школе. Таллин: Валгус.
Тевелевич, А. М. (2005). Формирование лингводидактической компетенции студентов при изучении дисциплины «Теория обучения иностранным языкам» (Автореф. дис. канд. пед. наук). ГОУ ВПО «Уральский государственный педагогический университет», Екатеринбург.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Наталія Василівна Майєр
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.