ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В УМОВАХ СПІВПРАЦІ В КОНТЕКСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2020.3.218989Ключові слова:
іноземна мова, навчання у співпра- ці, технології навчання, модульне навчання, групова робота, взаємодіяАнотація
У статті розглядається питання навчання іноземної
мови у співпраці в контексті вищої освіти. Наголошу-
ється, що метою технології cooperative learning (CL)
є розвиток інтелектуальних, духовних та фізичних
здібностей, мотивів, інтересів; формування науково-
матеріалістичного світогляду студентів. Змістом
заняття в процесі такого навчання насамперед є за-
своєння засобів пізнання, суспільно та особисто значу-
щих перетворень у навколишній дійсності, а не тільки
програмні знання та матеріали підручника. Методами
роботи є спільна діяльність, пошук, діяльність викла-
дача та студентів у співпраці.
Виокремлюються засоби організації навчання у співп-
раці в процесі вивчення іноземної мови (методи «student
team learning», «students survey», «jigsaw» та «learning
together»), а також варіанти ефективного застосування
технології CL (індивідуально-групова, командно-ігрова
робота, індивідуальна робота у команді).
У статті висвітлено переваги поєднання модуль-
ного навчання з технологією співпраці і різнорівневим
навчанням іноземної мови у вищій школі. Наголошу-
ється, що поєднання модульного підходу з методами
навчання у співпраці гарантує кожному студенту
засвоєння стандарту освіти та просування на ви-
щий рівень навчання. Значні можливості в цього під-
ходу і для розвитку таких якостей особистості, як
самостійність і колективізм. Технологія навчання в
співробітництві здатна розв’язувати різні завдання
навчання, але сукупність особистісно-орієнтованих
методик і технологій (різнорівневий підхід до навчан-
ня, модульне навчання, колективні засоби навчання) з
чітким визначенням дидактичної ролі кожної дозволяє
домагатися вищих результатів.
Зроблено висновки, що технології CL на заняттях
з іноземної мови у вищій школі сприяють підвищенню
мотивації студентів до навчання, вчать об’єктивно
оцінювати себе та інших, допомагають студентам
з більшою ефективністю усвідомити матеріал та
усунути прогалини в знаннях. Крім того, навчання
у взаємодії, яке має безліч засобів реалізації, здатне
урізноманітнити заняття з іноземної мови, створити
невимушену, доброзичливу обстановку, що допомагає
подолати комунікативно-мовні бар’єри й розкрити
потенціал студентів.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Ілона Ігорівна Денисенко, Анна Миколаївна Тарасюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.