КУЛЬТУРНИЙ АСИМІЛЯТОР ЯК СУЧАСНИЙ ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ В ШКОЛЯРІВ ІСПАНОМОВНОЇ ЛІНГВОСОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2020.3.219003Ключові слова:
культурний асимілятор, іспаномовна лінгвосоціокультурна компетентність, міжкультурна комунікаціяАнотація
Статтю присвячено підготовці учнів до іспаномовної
міжкультурної комунікації, що є актуальним на сучасному
етапі, а також вивченню культурного асимілятора як
одного із засобів формування іспаномовної лінгвосоціокуль-
турної компетентності. У статті розглянуто структуру,
мету використання, завдання, критерії добору інформації й
етапи роботи над складанням культурного асимілятора;
наведено також низку культурних асиміляторів, укладених
авторками для проведення позакласних заходів з іспанської
мови в спеціалізованій школі № 64 м. Києва. Метою вико-
ристання культурного асимілятора є передусім навчити
учнів розуміти й ураховувати особливості представників
виучуваної культури. Володіння цими навичками й уміннями
дозволить учням ефективно розв’язувати типові конфлік-
тні ситуації або уникати їх у міжкультурній комунікації. Си-
туації, які використовуються під час складання культурних
асиміляторів, мають висвітлювати ключові відмінності
між культурами, які найчастіше стають конфліктними
або можуть бути неправильно інтерпретовані одним з
учасників міжкультурної комунікації. Також використання
культурних асиміляторів дозволяє учням пережити відпо-
відні емоційні реакції, переосмислити їх і налаштуватися
на толерантне сприйняття особливостей представників
іншомовного культурного середовища. Дослідження, при-
свячені проблемі культурного асимілятора, в основному
зосереджуються на його використанні для формування
іншомовної лінгвосоціокультурної компетентності май-
бутніх фахівців. Ми розглядаємо культурний асимілятор
як засіб, який може бути використаний уже в початковій і
основній школі, оскільки формування цієї компетентності
є інтегрованим з кожною мовною й мовленнєвою компе-
тентністю, а отже тісно пов’язаним з вивченням іноземної
мови на всіх етапах її вивчення.
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 М. Веприцька, А. Горщарук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.