Прикладна лінгвістика як спеціалізація у підготовці фахівців з іншомовної освіти
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2021.1.230729Анотація
У зв’язку з прагненням України долучитися до світового
освітнього простору, постає необхідність перегляду
підходів до підготовки фахівців у галузі іншомовної освіти,
зокрема, номенклатури філологічних спеціалізацій. У
статті здійснено аналіз зарубіжного досвіду професійної
підготовки за спеціалізацією «прикладна лінгвістика» й
аргументовано доцільність запровадження в нашій країні
одного з її напрямів – «іншомовна педагогічна лінгвістика».
З’ясовано, що в зарубіжному науковому дискурсі прикладна
лінгвістика передусім спрямовується на дослідження
проблем мовної освіти, навчання та викладання мови,
насамперед другої або іноземної, тоді як в Україні –
переважно на проблеми комп’ютерної лінгвістики, що й
визначає зорієнтованість змісту підготовки відповідних
фахівців. У зарубіжних університетах превалює підготовка
спеціалістів сфери іншомовної освіти за філологічним
напрямом, тоді як в Україні – переважно за педагогічним.
Здобувачам ступеня доктора філософії у сфері викладання
іноземних мов у вітчизняних ЗВО присуджується науковий
ступінь у галузі педагогічних наук, тоді як у розглянутих
нами зарубіжних ЗВО – у галузі філологічних наук, незва-
жаючи на той факт, що основний фокус проаналізованих
нами докторських програм є навчання та засвоєння мов,
проблеми іншомовної освіти, професійна підготовка
вчителів іноземних мов. Простежуються відмінності між
змістовими характеристиками, кваліфікаціями, які присуд-
жуються здобувачам суголосних програм та тематичними
напрямами науково-дослідницьких робіт. Уважаємо, що
уточнення спеціалізації «прикладна лінгвістика» та
впровадження субспеціалізації «іншомовна педагогічна
лінгвістика» позитивно вплине на динаміку розвитку галузі
іншомовної освіти в нашій країні, дозволить об’єднати
сферу наукових інтересів і систему підготовки фахівців із
методики викладання іноземних мов, психолінгвістики,
соціолінгвістики, професійної освіти, які розробляють
засади навчання мови в межах одного напряму, забезпе-
чивши кореляцію між українською та зарубіжними системами
вищої освіти.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.