Електронна когнітивна карта в навчанні майбутніх учителів початкової школи англомовної лексики
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2021.1.230737Анотація
Збагачення словникового запасу майбутніх учителів
початкової школи набуває особливої актуальності та
важливості та є одним із пріоритетних завдань в процесі
навчання іноземної мови у немовних закладах вищої освіти,
а проблема пошуку сучасних і ефективних форм роботи
з іншомовною лексикою вимагає постійного вирішення.
Вважаємо, що ефективним засобом формування профе-
сійної іншомовної лексичної компетентності майбутніх
учителів початкової школи є електронні когнітивні
карти, які в режимі on-line/desktop/на мобільному додатку
за допомогою елементарних семантичних елементів
допомагають символічно закодувати, згрупувати й орга-
нізувати у вигляді логічної візуальної схеми певну кількість
іншомовних лексичних одиниць, що створює можливість
оптимізувати формування професійної іншомовної лексичної
компетентності, дозволяє підвищити ефективність і
якість навчання, зменшити час, необхідний для засвоєння
нового навчального матеріалу, та відповідно, є одним із
найбільш зручних інструментів когнітивної візуалізації.
Сьогодні на ринку програмного забезпечення існує безліч
сервісів по створенню електронних когнітивних карт:
1) безкоштовні; 2) умовно безкоштовні (наявність без-
коштовного тарифу продукту передбачає обмеження
по функціоналу); 3) платні. Створення електронних
когнітивних карт можливе: 1) в режимі on-line (on-line
сервіси працюють з комп'ютера через інтернет-браузер);
2) desktop (desktop вимагають установки програмного
продукту на стаціонарний комп'ютер і працюють без
підключення до мережі інтернет); 3) на мобільному
телефоні (необхідно встановити спеціальні програми
на смартфон). На нашу думку, технологія когнітивної
візуалізації і використання електронних когнітивних карт
буде ефективною за умови дотримання певних мето-
дичних умов: 1) систематичного залучення до навчального
процесу електронних когнітивних карт в аудиторній і
самостійній позааудиторній роботі; 2) ознайомлення
студентів із алгоритмами роботи з електронними
когнітивними картами та раціональних прийомів пред-
ставлення навчальної інформації та її когнітивно-
графічного втілення; 3) навчання студентів ефективних
стратегій роботи з електронними когнітивними картами.
Використання когнітивних карт у процесі формування
професійної іншомовної лексичної компетентності в
майбутніх учителів початкової школи сприяє підвищенню
інтересу студентів до освітнього процесу, розвиває в них
креативні здібності, спонукає до оригінального мислення
та пошуку нестандартних рішень.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.