Кейс стаді: онлайн навчання англійської мови та теоретичних дисциплін мовного циклу студентів ЗВО та слухачів комерційних мовних курсів в умовах карантину – переваги, недоліки та перспективи
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2021.1.230766Анотація
Стаття розглядає кейс стаді, яке проводилося значну
частину 2020 року в Університеті імені Альфреда Нобеля,
Дніпро, коли навчальний процес у більшості закладів
освіти України проходив онлайн в умовах карантину.
Методом спостереження досліджувалися ефективність
та результативність онлайн викладання: а) англійської
мови в її практичному курсі для студентів ІІ, ІІІ та ІV року
навчання англомовної спеціальності «Прикладна
лінгвістики», б) англійської мови в її практичному курсі
для студентів І року навчання немовної спеціальності
«Психологія», в) англійської мови слухачам комерційних
вечірніх курсів цієї мови, г) теоретичних курсів (лекції
та семінарські заняття) мовного циклу для студентів
закладу вищої освіти. У статті стверджується, що онлайн
викладання названих дисциплін через платформу Zoom
надає абсолютно ті ж самі можливості, що й звичайне
«очне» викладання у традиційній аудиторії, крім однієї:
прямого особистісного, персоніфікованого контакту
викладача зі студентами/слухачами для розвитку,
підвищення та підтримання їх навчальної мотивації.
Відзначається, що будь-які недоліки в плані ефективності
та результативності онлайн навчання вказаних дисциплін
у порівнянні зі стандартним аудиторним навчанням може
бути наслідком лише зниження навчальної мотивації тих,
хто навчаються, із-за відсутності їх прямого персоні-
фікованого контакту з викладачем. Проведене кейс стаді
надало підстави для висновку про правильність висунутого
вище припущення та для розділення усіх навчальних
дисциплін мовного циклу в освітньому процесі ЗВО та
навчальному процесі комерційних мовних курсів на такі,
які: а) можуть ефективно викладатися тільки онлайн
(дистанційно), навіть коли це не вимагається зовнішніми
екстремальними умовами типу карантину; б) можуть
ефективно викладатися здебільшого онлайн (дистанційно),
але бажано, щоб періоди онлайн навчання чергувалися з
навчанням у прямому контакті з викладачем (аудиторні
заняття), даючи йому змогу персоніфіковано мотиваційно
впливати на тих, хто навчаються; в) не можуть
ефективно викладатися онлайн (дистанційно), так що
таке викладання припустимо лише в екстремальних
умовах (карантин).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.