Критерії відбору навчальних онлайн- платформ для підготовки майбутніх перекладачів
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2021.1.230770Анотація
Проблема використання технічних засобів навчання,
зокрема інтернет-технологій, у закладах вищої освіти
є особливо актуальною у контексті стрімкого розвитку
технологій та останніх подій у світі. Викладачі багатьох
країн, включно з Україною, постали перед необхідністю
швидкого переходу від очного навчання до його змішаної
та дистанційної форм. Усе це викликало цілу низку
запитань в усіх учасників освітнього процесу, особливо
викладачів, яким довелося безпосередньо опановувати нові,
часто складні, інструменти для максимально повного
відтворення освітнього процесу, який передбачає
багатоетапність та різноманіття форм, ролей та цілей
навчання. Ключовою проблемою, на думку авторів, стало
визначення теоретичної основи відбору навчальних
онлайн-платформ для підготовки студентів закладів
вищої освіти, зокрема майбутніх перекладачів. З метою
її більш глибокого вивчення було проведено опитування
викладачів низки українських закладів вищої освіти щодо
факторів, від яких безпосередньо залежить вибір онлайн-
інструментів для проведення теоретичних і практичних
занять. Це, у свою чергу, дало підстави для розробки
відповідних критеріїв відбору навчальних онлайн-платформ
для підготовки фахівців з перекладу в умовах дистанцій-
ного навчання. Запропоновано п’ять критеріїв, до яких
увійшли: простий доступ і навігація, можливість ство-
рення навчального контенту, можливість двосторонньої
комунікації, можливість автоматизованого оцінювання
та дотримання принципів академічної доброчесності. Усі
критерії розроблені з урахуванням технічних можливостей
онлайн-платформ, які здатні забезпечити повноту,
академічний характер і ергономіку організації освітнього
процесу. Окрім цього, вони з урахуванням специфіки
навчання майбутніх перекладачів і відповідають особли-
востям підготовки та проведення теоретичних і
практичних занять.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.