До питання про організацію рекламних текстів в умовах реалізації культурологічного підходу до навчання мови: логіка пандану
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2021.2.235680Анотація
У статті здійснюється аналіз дидактичного
потенціалу реклами як автентичного матеріалу, що
використовується при вивченні іноземних мов. Рекламні
тексти на заняттях країнознавчої тематики розгля-
даються як основа для реалізації всіх складових системи
навчання: відбору предметного та мовного матеріалу,
презентації відібраного матеріалу для студентів, його
подальшої активізації. Водночас автентичний матеріал,
що розглядається, має певні особливості, серед яких
фрагментарність, дрібність, мозаїчність. У статті
систематизуються прояви фрагментарності в художній
літературі, живописі, музиці та інтернет-дискурсі.
Результати попередніх досліджень дозволяють виявити
заходи, що є перспективними та ретроспективними щодо
основного етапу роботи, і які спрямовані на часткове
згладжування фрагментарного характеру самого
матеріалу, роботи з ним і соціокультурних уявлень, які
складаються у студентів. В основній частині статті
обґрунтовується ефективність ще одного способу
досягнення цілісності та злагодженості навчального
матеріалу. Йдеться про підкреслювання зв’язку між
двома суміжними рекламними текстами, їх одночасну
демонстрацію й експлуатацію. Такому способу організації
матеріалу відповідає в образотворчому мистецтві ідея
пандану. Логіка пандана полягає у тому, що комбінування
двох предметів дає можливість спостерігати, вивчати
та порівнювати, створюючи об’єм. Розглядається роль
порівняння у навчанні та пропонуються відповідні завдання
на основі реклами. Доводиться, що евристичний пошук,
який здійснюється студентами у процесі порівняння
зв’язків і відносин між парними текстами та між
предметами і явищами, які у них відображені, створює
оптимальний психологічний фон для отримання об’єктивно
коректної соціокультурної інформації. Принцип пандану
втілено також у відомій грі Меморі. Пари становлять
розрізнені рекламні тексти культуроорієнтованої тема-
тики («Рік у Франції: дати, свята, події», «Французькі
регіони», «Париж», «Історія Франції»), які разом здатні
представити предмет / явище / подію з різних сторін,
з різними ознаками, у динаміці. Нагадуються загальні
правила цієї гри та даються додаткові рекомендації щодо
її проведення. Змістова сторона діяльності ілюструється
через опис денотатної карти, пов’язаної з історією
Франції. Запропоновані прийоми роботи можуть входити
до основного змісту діяльності, спрямованої на форму-
вання у студентів лінгвосоціокультурної компетентності
з залученням рекламних матеріалів. Дидактичний матеріал
та методика роботи з ним, що наводяться у статті,
можуть бути транспоновані в умови шкільного вивчення
французької мови на його старшому етапі.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.