Підсистема вправ для диференційованого формування англомовної компетентності в діалогічному мовленні майбутніх учителів

Автор(и)

  • Мадіна Щербина

DOI:

https://doi.org/10.32589/1817-8510.2021.3.241156

Анотація

У статті досліджується проблема диференційованого формування англомовної компетентності в діалогічному мовленні майбутніх учителів. Зокрема представлено підсистему вправ за трьома моделями: вправи для навчання англомовного діалогу методом рецептивно-когнітивної диференціації навчання; вправи для навчання англомовного діалогу методом репродуктивно-когнітивної диференціації навчання; вправи для навчання англомовного діалогу методом емоційно-мотиваційної диференціації навчання. У контексті реалізації трьох моделей, формування навичок і умінь в англомовному діалогічному мовленні охоплює такі етапи: об’єднання реплік у діалогічні єдності (з попереднім або наступним слуханням діалогу зразка), укладання мінідіалогу, укладання власного діалогу певного функціонального типу. У межах кожного етапу подано приклад вправи для формування навичок та/або умінь в англомовному діалогічному мовленні; виокремлено її мету, вид і тип; до кожної вправи додаю приклад інструкції викладача. Зосереджено увагу, зокрема, на етапах реалізації диференційованого навчання за трьома типами. Так, рецептивно- когнітивна диференціація реалізується на етапі об’єднання реплік у діалогічні єдності з попереднім та/або наступним слуханням діалогу-зразка; репродуктивно-когнітивна диференціація – на етапі укладання власного мінідіалогу; емоційно-мотиваційна диференціація – на етапі укладання власного діалогу певного функціонального типу. Розроблено навчальні засоби реалізації диференційованого навчання англомовного діалогу для різних типологічних підгруп студентів: два варіанти навчального коміксу (за домінувальним типом мислення студентів) як засобу реалізації репродуктивно-когнітивної диференціації; запропоновано комунікативні ситуації двох типів (за домінувальними пізнавальними мотивами студентів) для реалізації емоційно- мотиваційної диференціації навчання. Наведено приклади навчального опертя.

Опубліковано

2021-09-30

Номер

Розділ

Методика навчання іноземних мов і культур у закладах вищої освіти