Особливості інклюзивного навчання іноземної мови в початковій школі

Автор(и)

  • Ольга Дацків
  • Софія Чернявська

DOI:

https://doi.org/10.32589/1817-8510.2021.3.241160

Анотація

Невід’ємною частиною становлення Нової української школи є інклюзивний складник, який формує нову філософію суспільства, засновану на розумінні різноманітності та рівності всіх. Залучення до навчання та всебічна підтримка дітей з особливими освітніми потребами повинні відбуватися на всіх ступенях здобуття повної середньої освіти, а особливо в початковій школі. У статті розглянуто особливості інклюзивного навчання іноземної мови в початковій школі. На основі аналізу науково-методичної літератури, педагогічного спостереження за освітнім процесом на уроках англійської мови в інклюзивних класах встановлено, що важливим є використання чітких і зрозумілих інструкцій для виконання вправ і завдань, введення та підтримання навчальної рутини (привітання, постійне місце для написання домашнього завдання, запитання на початку та наприкінці уроку тощо), часта зміна видів завдань, адаптація до нових умов навчання, використаних попередньо вправ, застосування вчителем стратегій скаффолдингу. У статті представлено комплекс вправ і завдань для використання на уроках англійської мови під час вивчення теми «Мій дім» в інклюзивному 3-му класі закладу загальної середньої освіти, а також листи само- та взаємооцінювання інклюзивності освітнього середовища для вчителів англійської мови. Вправи та завдання комплексу пройшли апробацію в 3-Б класі закладу загальної середньої освіти No 16 імені Володимира Левицького і спеціалізованої школи І-III ступенів No 7 із поглибленим вивченням іноземних мов м. Тернополя. Підсумкове оцінювання навчальних досягнень учнів у другому семестрі 2020-2021 навчального року підтвердило ефективність і доцільність використання зазначеного комплексу на уроках англійської мови. Листи само- та взаємооцінювання інклюзивності освітнього середовища були апробовані, схвалені вчителями англійської мови та рекомендовані для використання в освітньому процесі методичними об’єднаннями вчителів іноземних мов.

Опубліковано

2021-09-30

Номер

Розділ

Інклюзивне навчання іноземних мов