ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНО-СТРАТЕГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОМУ УСНОМУ СПІЛКУВАННІ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ СТУДЕНТІВ НЕФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2022.2.262682Анотація
У статті визначено особливості формування навчально-стратегічної компетентності в професійно орієнтованому усному спілкуванні англійською мовою студентів нефілологічних спеціальностей в єдності навчального і стратегічного компонентів. Зокрема, уточнено навчальні стратегії, необхідні для розвитку в студентів умінь професійно орієнтованого усного спілкування англійською мовою (стратегії оволодіння іноземною мовою та стратегії організації навчання). На сучасному етапі немає єдиної класифікації комунікативних стратегій, що зумовлено особливістю різних типів дискурсів та різноманітністю стратегій залежно від комунікативних інтенцій мовців. На основі аналізу сучасних досліджень зроблено висновок про доцільність виокремлення загальних комунікативних стратегій: інформативних,
оцінно-впливових, емоційно-впливових, регулятивно-спонукальних та конвенційних, які, зі свого боку, містять низку
стратегій та відповідних їм тактик. Для формування в студентів нефілологічних спеціальностей умінь професійного
орієнтованого усного спілкування англійською мовою необхідно окреслити типові ситуації спілкування, конкретизувати найбільш актуальні для професійного спілкування відповідних фахівців комунікативні стратегії і тактики шляхом
аналізу професійного дискурсу, вивчення результатів опитування фахівців, які працюють у галузі. Формування навчально-стратегічної компетентності повинно передбачати систематичне та цілеспрямоване оволодіння навчальними й комунікативними стратегіями, здійснюватися експліцитно, імпліцитно та інтегровано залежно від особливостей стратегій, ситуації спілкування, цілей навчання, індивідуального навчального стилю студентів, рівня сформованості в них англомовної комунікативної компетентності, мотивації до вивчення англійської мови, навчального та мовленнєвого досвіду майбутніх фахівців
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.