ВИВЧЕННЯ ТРУДНОЩІВ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Маріанна Леврінц Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ (м. Берегове), Україна

DOI:

https://doi.org/10.32589/1817-8510.2022.2.262815

Анотація

Зважаючи на посутню роль педагогів в умовах освітніх реформ та Євроінтеграційних інтенцій України, постала
об’єктивна необхідність дослідження труднощів, пов’язаних із викладанням іноземних мов. Метою статті є вивчення
кола викликів або труднощів, з якими стикаються вчителі іноземних мов у професійній діяльності. Відповідно до визначеної мети в статті представлено результати якісного дослідження, проведеного із застосуванням методу інтерв’ю за участю 44 учителів іноземних мов. Одержані в ході інтерв’ю дані було опрацьовано за допомогою контент-аналізу, що
уможливило виділення низки потенційно проблематичних аспектів викладання іноземних мов та їхніх причин. З’ясовано, що респонденти схильні ототожнювати проблеми викладання іноземних мов із внутрішньозумовленими
чинниками, асоціюючи їх із характером професійної діяльності й власної фахової компетентності. Згідно з одержаними даними, вчителі позиціюють серед найскладніших такі завдання, як: індивідуалізація і диференціація в навчальному
процесі, його планування та організація, налагодження взаємодії з учнями, дотримання дисципліни учнями, формування навчальної мотивації та ін. Респонденти досить активно обговорювали труднощі формування іншомовних мовленнєвих компетентностей, як-от: пояснення граматичного матеріалу та навчання усного мовлення. Водночас вони рідко аналізували зовнішньозумовлені проблеми викладання іноземних мов, крім обмеженої ресурсної бази, необхідної для забезпечення дистанційного навчання. Доведено, що серед пріоритетів учителів іноземних мов чітко простежується спрямованість на особистість учня та закономірно об’єктивовані цим труднощі.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-13

Номер

Розділ

Сучасні технології навчання іноземних мов і культур