ВИВЧЕННЯ ТРУДНОЩІВ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2022.2.262815Анотація
Зважаючи на посутню роль педагогів в умовах освітніх реформ та Євроінтеграційних інтенцій України, постала
об’єктивна необхідність дослідження труднощів, пов’язаних із викладанням іноземних мов. Метою статті є вивчення
кола викликів або труднощів, з якими стикаються вчителі іноземних мов у професійній діяльності. Відповідно до визначеної мети в статті представлено результати якісного дослідження, проведеного із застосуванням методу інтерв’ю за участю 44 учителів іноземних мов. Одержані в ході інтерв’ю дані було опрацьовано за допомогою контент-аналізу, що
уможливило виділення низки потенційно проблематичних аспектів викладання іноземних мов та їхніх причин. З’ясовано, що респонденти схильні ототожнювати проблеми викладання іноземних мов із внутрішньозумовленими
чинниками, асоціюючи їх із характером професійної діяльності й власної фахової компетентності. Згідно з одержаними даними, вчителі позиціюють серед найскладніших такі завдання, як: індивідуалізація і диференціація в навчальному
процесі, його планування та організація, налагодження взаємодії з учнями, дотримання дисципліни учнями, формування навчальної мотивації та ін. Респонденти досить активно обговорювали труднощі формування іншомовних мовленнєвих компетентностей, як-от: пояснення граматичного матеріалу та навчання усного мовлення. Водночас вони рідко аналізували зовнішньозумовлені проблеми викладання іноземних мов, крім обмеженої ресурсної бази, необхідної для забезпечення дистанційного навчання. Доведено, що серед пріоритетів учителів іноземних мов чітко простежується спрямованість на особистість учня та закономірно об’єктивовані цим труднощі.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.