ФРАНЦУЗЬКА ОРФОГРАФІЯ ОЧИМА ФРАНЦУЗІВ: ІСТОРИЧНИЙ, ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТА ДИДАКТИЧНИЙ АСПЕКТИ
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2023.1.278115Анотація
У статті проаналізовано нещодавні публікації у французьких ЗМІ, присвячені питанням історичного розвитку та сучасного стану французької орфографії, яка сьогодні небезпідставно вважається складною. Зазначено, що в навчанні
французької мови та франкомовної культури підхід до проблем, пов’язаних із правописом, повинен зрештою сформувати в учнів і студентів не тільки імператив щодо активного вправляння та постійної уваги в процесі писемного мовлення, а й розуміння сучасної лінгвосоціокультурної реальності: французька орфографія є результатом певних мовних, історичних і політичних процесів, фактом і здобутком франкомовної цивілізації, феноменом, у якому відображається певна ментальність і який заслуговує на безумовну повагу, доброзичливе ставлення та готовність сприймати рекомендації, що пропонуються науковцями у франкомовному просторі. Акцентовано увагу на тому, що учням і студентам бажано ознайомитися (загалом або детальніше) із ставленням до зазначених проблем носіїв французької мови та франкомовної культури (лінгвістів, журналістів, письменників, митців, освітян, роботодавців зокрема). У статті висвітлено результати сприйняття французами мови взагалі як державотворчого чинника та орфографії зокрема як культурної спадщини, що потребує безумовного збереження за рекомендаціями Французької академії. Наведено деякі історичні факти, які зумовили складність французького правопису. Конкретизовано тенденції, що характеризують ситуацію у формуванні орфографічної компетенції у французькій школі, та вплив орфографічної компетентності на професійну кар’єру французів. Проаналізовано чинники, які сприяють деградації орфографічних навичок, і перспективи подальшого реформування французького правопису. Описано можливості застосування диктанту як основного засобу формування та контролю якості орфографічних навичок.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.