Підсистема вправ для формування професійно спрямованої читацької компетентності майбутніх викладачів німецької мови під час самостійної роботи

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32589/1817-8510.2023.3.290241

Анотація

Статтю присвячено формуванню професійно спрямованої компетентності майбутніх викладачів німецької мови під час
самостійної роботи. З цією метою представлено підсистему вправ для формування навичок і розвитку вмінь у рецептивному виді мовленнєвої діяльності – читанні. Проаналізовано фахову літературу з проблеми, що стало підґрунтям для укладання і розроблення рецептивних вправ із професійно спрямованою домінантою для навчання читання під час самостійної роботи. Авторкою виокремлено цілі формування професійно спрямованої іншомовної компетентності в читанні та запропоновано два блоки вправ на рецептивному рівні формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетентності. Акцентовано увагу на культурологічному змісті підсистеми вправ, а також на міжкультурному аспекті формування мовної і мовленнєвої компетентностей. Для забезпечення процесуальної основи змісту навчання запропоновано використовувати умовно-комунікативні та комунікативні рецептивні вправи
із урахуванням виду читання. У статті звертається увага на інноваційні технології навчання, зокрема інтернет-технології,
які оптимізують процес виконання вправ в умовах самостійної роботи студентів. Продемонстровано два блоки вправ, до складу яких входять групи і види вправ для формування мовної і мовленнєвої компетентностей. Сформульовано практичну мету і навчальну стратегію до вправ. Описано їхній освітній і культурно-виховний потенціал. Визначено провідні дії викладача німецької мови для формування мовленнєвих навичок і розвитку комунікативних умінь компетентності в читанні майбутніх викладачів німецької мови.

Опубліковано

2023-11-14

Номер

Розділ

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ І КУЛЬТУР У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ