Підсистема вправ для формування професійно спрямованої читацької компетентності майбутніх викладачів німецької мови під час самостійної роботи
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2023.3.290241Анотація
Статтю присвячено формуванню професійно спрямованої компетентності майбутніх викладачів німецької мови під час
самостійної роботи. З цією метою представлено підсистему вправ для формування навичок і розвитку вмінь у рецептивному виді мовленнєвої діяльності – читанні. Проаналізовано фахову літературу з проблеми, що стало підґрунтям для укладання і розроблення рецептивних вправ із професійно спрямованою домінантою для навчання читання під час самостійної роботи. Авторкою виокремлено цілі формування професійно спрямованої іншомовної компетентності в читанні та запропоновано два блоки вправ на рецептивному рівні формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетентності. Акцентовано увагу на культурологічному змісті підсистеми вправ, а також на міжкультурному аспекті формування мовної і мовленнєвої компетентностей. Для забезпечення процесуальної основи змісту навчання запропоновано використовувати умовно-комунікативні та комунікативні рецептивні вправи
із урахуванням виду читання. У статті звертається увага на інноваційні технології навчання, зокрема інтернет-технології,
які оптимізують процес виконання вправ в умовах самостійної роботи студентів. Продемонстровано два блоки вправ, до складу яких входять групи і види вправ для формування мовної і мовленнєвої компетентностей. Сформульовано практичну мету і навчальну стратегію до вправ. Описано їхній освітній і культурно-виховний потенціал. Визначено провідні дії викладача німецької мови для формування мовленнєвих навичок і розвитку комунікативних умінь компетентності в читанні майбутніх викладачів німецької мови.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.