Формування навчально-стратегічної компетентності в англійськомовному професійно орієнтованому говорінні майбутніх учителів в аспекті рефлексивного й диференційованого підходів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32589/1817-8510.2023.3.290244

Анотація

Статтю присвячено дослідженню проблеми формування навчально-стратегічної компетентності в англійськомовному професійно орієнтованому говорінні майбутніх учителів. Актуальність запропонованої статті зумовлена необхідністю пошуку нових підходів у зв’язку зі скороченням аудиторних годин у ЗВО й збільшенням годин самостійної роботи студентів. У статті проаналізовано специфіку та обґрунтовано ефективність положень сучасних підходів; подано визначення навчально-стратегічної компетентності в професійно орієнтованому говорінні майбутніх учителів англійської мови: зазначено, що навчально-стратегічна компетентність передбачає здатність мовця усвідомлено, ефективно й самостійно навчатися й керувати процесом говоріння в професійних ситуаціях. Доведено релевантність рефлексивного й диференційованого підходів до формування цієї компетентності. Зокрема, навчання, що базується на засадах рефлексивного підходу розвиває в студентів уміння аналізувати власний досвід опанування навчальними й комунікативними стратегіями, визначати найбільш ефективні з них, проєктувати свої подальші навчальні й комунікативні дії з метою удосконалення розвинених умінь. З урахуванням теоретичних положень рефлексивного підходу, обґрунтовано необхідність опанування студентами певними рефлексивними вміннями із послідовною імплементацією п’яти етапів механізму рефлексії. Диференційований підхід до формування досліджуваної компетентності уможливить індивідуалізацію навчання, варіювання методів і засобів навчання, адаптацію вправ і завдань залежно від когнітивного стилю, індивідуальних характеристик і потреб здобувачів вищої освіти. У статті з’ясовано особливості інкорпорації індивідуалізації в руслі диференційованого підходу, установлено найбільш
ефективні принципи цього підходу, описано етапи адаптації, регуляції й удосконалення.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-14

Номер

Розділ

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ І КУЛЬТУР У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ