Цифрові інструменти у тестовому контролі сформованості в ІТ студентів професійно орієнтованої англомовної компетентності

Автор(и)

  • Оксана Синекоп Національний технічний університет України “Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського”, Україна https://orcid.org/0000-0001-6191-6264
  • Тамара Коваль Київський національний лінгвістичний університет, Україна https://orcid.org/0000-0003-3401-8754
  • Ольга Матвієнко Київський національний лінгвістичний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-7306-7594
  • Любов Зєня Київський національний лінгвістичний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-0273-1494

DOI:

https://doi.org/10.32589/1817-8510.2023.3.290247

Анотація

Цифрові інструменти допомагають визначити досягнення студентів з інформаційних технологій (ІТ) в оволодінні
професійно орієнтованою англомовною компетентністю (в аудіюванні, говорінні, читанні, письмі). Залучення цифрових
інструментів до організації контрольних заходів дозволить підвищити об’єктивність отриманих результатів та оптимізувати процес оцінювання майбутніх ІТ фахівців на заняттях з іноземної мови. Тож метою статті є аналіз цифрових інструментів для використання у тестовому контролі рівня сформованості професійно орієнтованої англомовної компетентності ІТ студентів у закладах вищої освіти. У процесі дослідження було використано низку методів: аналіз наукової літератури, узагальнення та систематизацію досвіду науковців. У результаті дослідження розглянуто цифрові інструменти, які використовуються для створення і розміщення тестових завдань. Залучено комплексний підхід до відбору цифрових інструментів, в основі якого лежать такі критерії: можливість цифрового інструменту здійснювати тестування рівня професійно орієнтованої мовної (лексичної та граматичної) та / або комунікативної компетентності (в аудіюванні, говорінні, читанні та письмі) ІТ студентів; наявність різних типів тестових завдань; здатність перевіряти тести як автоматично, так і з участю викладача; миттєвий зворотній зв’язок; диференційна здатність; інтерактивність; практичність та економічність. Проаналізовано можливості таких цифрових інструментів, як Moodle, Google Forms, Google Docs, Zoom Conference, Teams, Meet для організації тестування у закладах вищої освіти. Також окреслено цифрові інструменти, які допомагають наповнювати тестові завдання відповідним навчальним матеріалом (YouTube, TED Talks, Podcasts), а також безпосередньо генерують тести (Chat GPT, QuestionWell / AI for Teaching) за певними параметрами. Таким чином, цифрові інструменти дозволяють підвищити об’єктивність й інформативність оцінювання; оцінити рівень сформованості професійно орієнтованої англомовної компетентності; створювати і наповнювати тести відповідним навчальним матеріалом; генерувати тестові завдання; спростити процедуру оцінювання; диференціювати тестові завдання. Задля ефективного впровадження цифрових інструментів необхідно використовувати комплексний підхід до організації тестування.

Опубліковано

2023-11-14

Номер

Розділ

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ І КУЛЬТУР У НЕМОВНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ