Майндмеппінг на заняттях з іноземної мови: огляд онлайн-конструкторів ментальних карт

Автор(и)

  • Анна Зінченко Сумський державний університет, Україна
  • Глафіра Коваль Сумський державний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32589/1817-8510.2023.3.290265

Анотація

У статті розглянуто особливості навчальної технології майндмепінгу, оглянуто низку цифрових додатків для створення ментальних карт, практично доведено ефективність застосування майндмепінгу на заняттях іноземної мови. Діджиталізація освітнього процесу, глобалізація знань та доступність масивів навчальної інформації у поєднанні з
карантинними обмеженнями та воєнними діями на території України поставили перед викладачами іноземних мов значні перепони. Технологія майндмепінгу, хоча й відносно нова, утім має багато прихильників серед лінгводидактів. У статті детально проаналізовано сутність навчальної технології, яка ґрунтується на відповідності радіальному типу сприйняття мозком масиву інформації, що є природнішим за лінійне. Наведені та схарактеризовані головні елементи структури ментальної карти та основні правила її створення продемонстрували відповідні систематичність, структурованість, простоту та адаптованість цього прийому подання матеріалу, на відміну від традиційних. У роботі наведено огляд трьох основних онлайн-конструкторів ментальних карт (Gitmind, Mindomo, Coggle) за низкою вимог, адекватних процесу викладання граматики іноземної мови студентам першого року спеціальності “Філологія”. На основі проведеного огляду базових та цільових характеристик майндмеп-додатків, автори статті рекомендували конструктор Gitmind та обґрунтували вибір. Дослідження також презентує приклад практичного застосування прийому ментальних карт та, власне, додатку на заняттях з іноземної мови. Також було описано етапи створення викладацької ментальної
карти для презентації граматичної теми. У статті наведені результати підсумкового опитування студентів, залучених у навчання за допомогою ментальних карт, що довело доцільність й ефективність застосування ментальних карт у викладанні іноземних мов загалом й оптимальність застосування цифрових майндмеп-конструкторів зокрема.

Опубліковано

2023-11-14

Номер

Розділ

Огляди та рецензії