Навчання студентів-германістів прецедентних феноменів у процесі навчання читання німецькою мовою

Автор(и)

  • В’ячеслав Шовковий Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна http://orcid.org/0000-0003-4876-2162
  • Тетяна Шовкова Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна http://orcid.org/0000-0002-2440-1293

DOI:

https://doi.org/10.32589/1817-8510.2024.4.319769

Анотація

Стаття присвячена методиці навчання студентів-германістів прецедентних феноменів у процесі навчання читання німецькою мовою. Визначено, що прецедентні феномени відображають своєрідність мови, культуру та менталітет
народу, мають соціальну значущість, уможливлюють спілкування між представниками певної культури. Уточнено
класифікацію прецедентних феноменів за чотирма параметрами (за вербалізацією, “за зовнішнім масштабом”, за
структурно-семантичними особливостями, за джерелами походження), а також критерії їх добору (інформативність,
номінативність, прагматичність, уживаність, унікальність). Визначено джерела добору прецедентних феноменів (наукові
дослідження у галузі лінгвістики, афоризми, цитати відомих діячів, усне та писемне мовлення німців). Здійснено класифікацію текстів, які містять прецедентні феномени, розроблено комплекси вправ і завдань для навчання прецедентних феноменів у процесі читання – на дотекстовому, текстовому та післятекстовому етапах.

Опубліковано

2025-01-06

Номер

Розділ

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ І КУЛЬТУР У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ