Основні тенденції та етапи розвитку теорії підручника з іноземних мов
DOI:
https://doi.org/10.32589/im.v0i4.122446Ключові слова:
загальноосвітні навчальні заклади, підручник, німецька мова, друга іноземна мова.Анотація
У статті проведено комплексний аналіз основних тенденцій та етапів розвитку теорії підручника з іноземних мов в Україні та за кордоном. На основі вивчення досвіду теорії і практики створення підручників з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів з’ясовано ступінь розробки досліджуваної проблеми у науково-методичній літературі, окреслено методологічний підхід до дослідження проблем створення підручників з іноземних мов.
Посилання
Бейлисон В. Г. Арсенал образования: характеристика, подготовка, конструирование учебных изданий / Валентин Григорьевич Бейлисон. – М.: Книга, 1986. – 286 с.
Березівська Л. Д. Про підходи до створення шкільних підручників / Л. Д. Березівська, К. Д. Ушин: ський // Підручник ХХІ століття: Науково:педаго: гічний журнал: Педагогічна преса, 2003. – № 1:4. – С. 107:110.
Беспалько В. П. Теория учебника: дидактический аспект / В. П. Беспалько – М.: Педагогика, 1988. – 160 с.
Бим И. Л. Методика обучения иностранным языкам как наука и проблемы школьного учебника. / Инесса Львовна Бим. – М., 1977. – 120 с.
Бим И. Л. К проблеме оценивания современного учебника иностранного языка / И. Л. Бим, О. В. Афа:
насьева, О. А. Радченко // Иностр. языки в школе. – 1999. – №2. – С.13:17.
Бим И. Л. Некоторые исходные положения теории учебника иностранного языка / И. Л. Бим // Иностр. языки в школе. – 2000. – №3 – С. 5.
Бібік Н. М. Врахування пізнавальних інтересів учнів у підручникотворенні / Н. М. Бібік // Підручник ХХІ століття: Науково-педагогічний журнал: Педагогічна преса, 2003. – № 1:4. – С. 48:52.
Бориско Н. Ф. Теоретические основы создания учебно-методических комплексов для языковой
межкультурной подготовки учителей иностранных языков (на материале интенсивного обучения немец: кому языку): дис. … доктора пед. наук: 13.00.02 / Н. Ф. Бориско. – К., 2000. – 508 с.
Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / [науковий ре: дактор українського видання доктор пед. наук, проф. С.Ю.Ніколаєва]. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.
Зуев Д. Д. Школьный учебник / Дмитрий Дмитриевич Зуев. – М.: Педагогика, 1983. – 240 с.
Кодлюк Я. П. Аналіз і оцінювання шкільних підручників: дидактичний аспект / Я. П. Кодлюк // Підручник ХХІ століття: Науково-педагогічний журнал: Педагогічна преса, 2003. – №1:4. – С. 72:79.
Кодлюк Я. П Теорія і практика підручникотворення у галузі початкової освіти України (1960 : 2000 рр.) / Ярослава Петрівна Кодлюк. – К.: Наш-Час, 2006. – 367 с.
Плахотник В. М. Технологічність підручника як обов’язкова умова його ефективності / Василь Макарович Плахотник // Проблеми сучасного підручника: зб. наук. праць. – К.: Педагогічна думка, 1999. – Вип. 1. – С. 12:14.
Редько В. Г. На засадах єдиної концепції. Особливості побудови змісту шкільних підручників з іноземних мов [Текст] / В. Г. Редько // Іноземні мови в навчальних закладах. – 2006. – № 5. – С. 78:86.
Редько В. Г. Як забезпечити у навчанні іноземної мови ефективне функціонування системи: учитель – підручник – учень / В. Г. Редько // Іноземні мови в навчальних закладах. – 2004. – №4. – С. 62:67.
Савченко О. Я. Дидактика початкової школи: підручник для студентів педагогічних факультетів / О. Я. Савченко. – К.: Абрис, 1997. – 416 с.
Шевченко С. М. Розвиток російських шкіл в УРСР (кінець 30:х:40:ві роки ХХ ст.) [Електронний ресурс] / С. М. Шевченко // Педагогічний дискурс. – 2013. – №15. – С. 747:753. – Режим доступу до журн.: http://www.google.com.ua/url
Якушев М. В. Научно обоснованные критерии анализа и оценки учебника иностранного языка / Максим Валерьевич Якушев // Иностр. языки в школе. – 2000. – №1. – С.16:33.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 О. А. Палій
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.