Контроль у навчанні іноземної мови учнів початкової школи в аспекті підручникотворення
DOI:
https://doi.org/10.32589/im.v0i1.122486Ключові слова:
контроль та оцінювання в початковій школі, система поліфункціонального контролю, об’єкти контролю, навчальні досягнення, англомовна комунікативна компетенція, підручникотворенняАнотація
У статті досліджуються концептуальні засади забезпечення підручником контролю та оцінювання результатів навчання іноземної мови учнів початкових класів. Уточнюються провідні психолого-дидактичні завдання початкової мовної освіти і відповідні загальнонавчальні вміння та універсальні навчальні дії молодших школярів. Обґрунтовується доцільність та ефективність видів, форм і засобів організації контролю на уроці, його функції. Визначаються основні характеристики системи змістових оцінок молодших школярів. Пропонуються методичні рекомендації щодо упровадження тестової методики контролю навчальних досягнень учнів з англійської мови і використання Дитячого портфеля як інструмента їх рефлексії, самоконтролю і самооцінювання.
Посилання
Амонашвили Ш.А. Единство цели / Шалва Александрович Амонашвили. – М. : Просвещение, 1987. – 162 с.
Биболетова М. З. Книга для учителя к учебнику английского языка для начальной школы “Enjoy English 1” /
М. З. Биболетова, Н. В. Добрынина, Е. А. Ленская. – Обнинск: Титул, 2005. – 80 с.
Биболетова М. З. Особенности итоговой оценки достижения планируемых результатов по англий-скому языку в начальной школе / М. З. Биболетова, Н. Н. Трубанева // Иностр. языки в школе. – М. – 2010. – № 10. – С. 6-11.
Бігич О. Б. Особистісно-діяльнісний розвиток молодшого школяра на уроках іноземної мови / Оксана Борисівна Бігич: монографія. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2010. – 138 с.
Бим И.Л. Методика обучения иностранным язы-кам как наука и теория школьного учебника / Инесса Львовна Бим. – М. : Русский язык, 1977. – 288 с.
Гальскова Н.Д. Новые технологии обучения в контексте современной концепции образования в области иностранных языков / Наталья Дмитриевна Гальскова // Иностр. языки в школе. – 2009. – № 1. – С. 9-15.
Горлова Н.А. Оценка качества и эффективности УМК по иностранным языкам / Н.А.Горлова // Иностр. языки в школе. – 2005. – № 8. – С.19-27.
Дмитренко О. Цілеспрямовано й об’єктивно-тестова система контролю на уроках англійської мови в початкових класах / Олена Дмитренко // Іноземні мови в навчальних закладах. – 2011. – № 2. – С. 70-78.
Калініна Л. Концепція навчання англійської мови в загальноосвітній початковій школі за навчально-методичним комплексом “Have Fun” / Л. Калініна, І. Самойлюкевич // Іноземні мови в сучасній школі. – 2012. – № 1. – С. 24-29.
Коломінова О. Організація підсумкового контролю навчальних досягнень учнів з англійської мови у початковій школі / О. Коломінова, С.Роман // Іноземні мови. – 2011. – № 3. – С.38' 47.
Конышева А.В. Контроль результатов обучения иностранному языку /Ангелина Викторовна Конышева. – СПб : КАРО, 2004. – 135 с.
Мазунова Л. К. Учебник как компонент системы “Учитель – ученик – учебник” / Л. К. Мазунова // Иностр. языки в школе. – 2010. – № 2. С. 11-15.
Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: підручник. Вид. 2-е, випр. і перероб. / Кол. авторів під керівн. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2002. – 328 с.
Методичні рекомендації щодо вивчення іноземних мов у 2012'2013 навчальному році // Іноземні мови в сучасній школі. – 2012. – № 4. – С.2-8.
Мильруд Р. П. Обеспечение качества обучения иностранным языкам/ Р. П. Мильруд, И. Р. Максимова // Иностр. языки в школе. – 2011. – № 6. – С. 29-32.
Нижник Н. Н. Особенности организации тестирования в начальной школе (английский язык) / Н. Н. Нижник // Сучасні напрями викладання гуманітарних дисциплін у середніх навчальних закладах: мова, література: матеріали Міжнар. наук. конф., 14-15 квітня 2011 р. – Горлівка: Вид. ГДПІІМ. – 2011. – 4.2. – 340 с.
Никитенко З. Н. Европейский языковой портфель для начальной школы / Зинаида Николаевна Никитенко // Иностр. языки в школе. – 2008. – № 5. – С. 8-14.
Никитенко З. Н. Формирование универсальных учебных действий – приоритет начального иноязычного образования / Зинаида Николаевна Никитенко // Иностр. языки в школе. – 2010. – № 6. – С. 2-9.
Никитенко З. Н. Школьное образование в Европе: современные тенденции языковой политики / Зинаида Николаевна Никитенко // Иностр. языки в школе. – 2010. – № 2. – С. 2-10.
Никитенко З. Н. Книга для учителя к учебнику английского языка для 2 класса общеобразовательных учреждений / З.Н.Никитенко, Е.И.Негневицкая. – М. : Просвещение, 2001. – 111 с.
Петращук О. П. Автеничність як ознака комунікативного тестування в середніх навчальних закладах / Олена Петрівна Петращук // Іноземні мови. – 1997. – № 4. – С.3-5.
Редько В. Якими бути підручникам з іноземної мови для початкової школи? / В.Редько // Іноземні мови в сучасній школі. – 2012. – № 1. – С.14-17.
Роман С. В. Методична підготовка студентів до реалізації дослідної діяльності вчителя іноземної мови в початковій школі / С.В.Роман // Іноземні мови. – 2007. – № 3. – С.23-29.
Роман С. В. Навчально-методичний комплекс “Wonderland”: Книжка для вчителя. – 3-е вид., допов. / С. В. Роман, Г. С. Чекаль, О. О. Коломінова. – К. : Ленвіт, 2000. – 208 с.
Ростоцька М. Концепція підручників з англійської мови для учнів 1-4 класів спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням англійської мови / М. Ростоцька, О. Карпюк // Іноземні мови в су' часній школі. – 2012. – № 1. – С.20-23.
Савченко О. Я. Дидактика початкової школи. Підручник для студентів педагогічних факультетів / О. Я. Савченко. – К.: Генеза, 2002. – 368 с.
Cambridge Young Learners English Tests. Handbook. Starters Movers Flyers. Updated for 2007 tests. – Cambridge: University of Cambridge ESOL Examinations. – 2006. – 62p. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http:// www.cambridgeesol.org/exams/young'learners/ yle.html
European Reference document for languages of education: ERDLE. Council of Europe, 2006. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http:// www.coe.int/lang
Linse C. The Children’s Response : TPR and Beyond / Linse Caroline // English Teaching Forum. – 2005. – № 43 / 1 – P. 8-11.
McKay P. Assessing Young Language Learners / Penny Mc Kay. – Cambridge: Cambridge University Press. – 2006. – 388 pp.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 О. О. Коломінова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.