Критерії відбору країнознавчих текстів для формування у старшокласників лінгвосоціокультурної компетентності в англомовному читанні
DOI:
https://doi.org/10.32589/im.v0i3.122507Ключові слова:
лінгвосоціокультурна компетентність, країнознавчий текст, критерії відбору, країнознавствоАнотація
Стаття присвячена дослідженню особливостей відбору країнознавчих текстів для формування у старшокласників лінгвосоціокультурної компетентності в читанні на уроках країнознавства в руслі сучасних тенденцій у галузі профільної освіти. В результаті дослідження були виокремлені якісні критерії змісту: автентичність, тематичність, лінгвосоціокультурна та країнознавча цінність, інформативність, естетична привабливість; мовні критерії: лексична, граматична та стилістична складність та кількісний критерій: адекватність обсягу текстового матеріалу, що створюють теоретичне підґрунтя для організації навчання читання з метою формування лінгвосоціокультурної компетентності у старшокласників на уроках країнознавства в профільній школі.
Посилання
Бирюк О. В. Методика формування соціокультурної компетенції майбутніх учителів у навчанні читання англомовних публіцистичних текстів: дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Бирюк Ольга Василівна. – К., 2005. – 196 с.
Бориско Н. Ф. Концепция учебно:методического комплекса для практической языковой подготовки учителей немецкого языка (На материале интенсивного обучения) / Н. Ф. Бориско: Киев. гос. лингв. ун: т. – К., 1999. – 268 c.
Голованчук Л. П. Навчання учнів основної загально: освітньої школи культурно-країнознавчої компетен: ції на уроках англійської мови : дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Л. П. Голованчук. – К., 2003. – 340 с.
Елухина Н. В. Какими должны быть тексты для чтения и тексты для аудирования? / Елухина Н. В., Мусницкая Е. В. // Иностранные языки в школе. – 1978. – № 3. – С. 28–39.
Кузьменков Ю. Английский язык для межкультурного общения / Кузьменковы Ю. и А.– М. : Издательство Московского университета, 2013. – 276 с.
Новохатько Л. Г. Відбір текстів художньої літератури для формування німецькомовної компетенції в читанні у майбутніх філологів / Л.Г. Новохатько // Вісник КНЛУ. Серія “Педагогіка та психологія”. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2007. – Вип. 12. – С. 70–78.
Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика преподавания языков) / [сост. Э. Г. Азимов, А. Н. Щукин]. – М. : Издательство ИКАР, 2009. – 448 с.
Носонович Е.В. Критерии содержательной аутентичности учебного текста / Носонович Е.В. // Иностранные языки в школе. – 1999. – № 2. – С. 6–12.
Смелякова Л. П. Художественный текст в обучении иностранным языкам в языковом вузе (Теория и практика отбора) : монография / Л. П. Смелякова. – СПб. : Образование, 1992. – 142 с.
Соловова Е. Н. Методика обучения иностранным языкам: Базовый курс : [пособие для студентов пед: вузов и учителей] /Елена Николаевна Соловова. – М.: АСТ, Астрель, 2008. – 239 с.
Топалова В.Н. Формирование социокультурной компетенции студентов технического вуза (на материале английского языка) : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02/ Топалова Виктория Николаевна. – К., 1998. –168 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Н. В. Осадча
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.