Використання інформаційно-комунікаційних технологій для навчання читання майбутніх учителів англійської мови
DOI:
https://doi.org/10.32589/im.v0i3.122513Ключові слова:
навчальна комп’ютерна програма, читання художніх текстів, динамічні види наочності, навчальна функція інтерфейсуАнотація
У статті охарактеризовано вітчизняний і світовий досвід використання інформаційно-комунікаційних технологій, а саме комп’ютерних програм для навчання різних видів мовленнєвої діяльності, визначено критерії якості цих програм та зроблено аналіз співвідносно цим критеріям. Встановлено, що у кількісному співвідношенні домінують комп’ютерні програми для навчання говоріння та письма, програми для навчання аудіювання і читання привертають увагу сучасних методистів значно менше. Виявлено, що навчальні комп’ютерні програми для читання виходять із специфіки електронного тексту. Розглянуто особливості, переваги й недоліки використання комп’ютерних програм для навчання майбутніх учителів англійської мови читання художніх текстів.
Посилання
Асоянц П. Г. До проблеми професійного англомовного письма з комп’ютерною підтримкою / П. Г. Асоянц, О. С. Синекоп // Педагогічний процес: теорія і практика. Збірник наукових праць. – К.: Вид:во “ЕКМО”, 2008. – Вип. 4. – С. 20–27.
Багаева С. Н. Организация мониторинга качества знаний старшеклассников в процессе использования инфокоммуникационных технологий в общеобразовательной школе: дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / Багаева Светлана Николаевна. – Карачаевск, 2006. – 186 с.
Бовтенко М. А. Компьютерная лингводидактика / Марина Анатольевна Бовтенко. – М.: Флинта, 2004. – 180 с.
Глазунов М. С. Навчальна комп’ютерна програма Quizmaker як електронний засіб формування у студентів компетентності в англомовному письмі / М. С. Глазунов // Вісник Київського національ: ного лінгвістичного університету. Серія : Педагогіка та психологія. – Вип. 23. – К., 2014. С.139– 146.
Голубева Т. И. Применение информационных технологий в обучении иностранному языку: Учебное пособие [Електронний ресурс] / Т. И. Голубева,
С. О. Репина. – Оренбург: ГОУ ОГУ, 2004. – 167 с. – Режим доступу: http://window.edu.ru/ window_catalog/files/r19132/metod519.pdf.
Зайцева Е. В. Принципы доступности и коммуникативной направленности обучения студентов в условиях применения инфокоммуникационных технологий: дис. … канд. пед. наук: 13.00.08 / Зайцева Елена Владимировна. – Ставрополь, 2004. – 168 с.
Каменський О. І. Методика формування англомовної компетенції студентів економічних спеціальностей засобами комп’ютерних технологій: автореф.
дис. … канд.. пед.. наук: спец. 13.00.02 “Теорія і методика навчання іноземних мов : германські мови” / О. І. Каменський. – Одеса, 2009. – 21 с.
Коробейнікова Т. І. Формування англомовної компетентності в діалогічному мовленні майбутніх учителів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій: автореф. дис. … канд.. пед.. наук: спец. 13.00.02 “Теорія і методика навчання іноземних мов : германські мови” / Т. І. Коробейнікова – Київ, 2013. – 23 с.
Лаутербах Р., Фрей К. Программное обеспечение процесса обучения // Перспективы. Вопросы образования. 1988. № 3. – С. 70–79.
Москалець О. О. Навчання студентів:філологів письма англійською мовою з використанням комп’ютерних технологій: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Москалець Олена Олександрівна – К., 2009. – 274 с.
Погорелова Л. Н. Создание текста в компьютерной среде: автореф. дисс. … канд. філолог. наук: 13.00.02 / Л. Н. Погорелова. – М., 1993. – 24 с.
Радецька С. В. Методика навчання майбутніх економістів професійно спрямованого читання англійською мовою з використанням комп’ютера: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Радецька Світлана Валеріївна. – К., 2005. – 265 с.
Руснак Д. А. Формування граматичної компетенції у майбутніх викладачів французької мови з комп’ютерною підтримкою: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Руснак Діана Андріївна. – К., 2009. – 354 с.
Сарана Т. П. Компьютерные программы в самообучении иностранному языку на отделениях заочного обучения: английский язык, лингвистический
вуз: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Сарана Татьяна Петровна. – М., 2003. – 203 с.
Синекоп О. С. Методика інтерактивного навчання англійського писемного мовлення майбутніх фахівців з інформаційної безпеки з використанням комп’ютерних технологій : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.02 “Теорія і методика навчання іноземних мов : германські мови” / О. С. Синекоп. – К., 2011. – 23 с.
Соломко З. К. Формування німецькомовної лексичної компетенції майбутніх юристів у процесі самостійної роботи з використанням інформаційних технологій : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.02 “Теорія і методика навчання іноземних мов : германські мови” / З.К. Соломко. – К., 2014. – 23 с.
Титова С. В. Теоретические основы компьютерно: информационной модели обучения иностранным языкам: дис. … докт. пед. наук: 13.00.02 / Титова Светлана Владимировна. – М., 2004. – 512 с.
Чекаль Г. С. Використання текстового процесора для створення комп’ютерних вправ у навчанні іноземних мов / Г. С. Чекаль, П. Г. Асоянц, Т. І. Коваль // Науковий вісник кафедри ЮНЕСКО Київського національного лінгвістичного університету. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2003. – № 8. – С. 124–127.
Чірва І. В. Методика навчання майбутніх інженерів:програмістів англійського діалогічного мовлення з використанням комп’ютерних програм: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 “Теорія та методика навчання: германські мови” / І. В. Чірва. – К, 2008. – 21 с.
Шевченко С. І. Формування комунікативної компетенції в читанні англійською мовою із застосуванням комп’ютерних технологій у вищих навчальних закладах: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Шевченко Світлана Іванівна. – К., 2005. – 343 с.
Юрченко М. Г. Явище гіпертексту і порівняння його з друкованими засобами масової інформації / М. Г. Юрченко // Проблеми семантики, слова, речення і тексту. – К. : КДЛУ, 2000. – Вип. 4. – С. 172–175.
Chapel C. A. Computer Applications in Second Language Acquisition. Foundations for teaching, testing and research / Chapel C. A. – Cambridge: Cambridge University Press, 2001. – 215 p.
Dudeney G. The Internet and the Language Classroom / Dudeney G. – Cambridge: Cambridge University Press, 2000. – 181 p.
Eastment D. The Internet and ELT / Eastment D. – Oxford: Summertown Publishing, 1999. – 59 р.
Fara V. Email as a Tool for Learning and Practicing English / V. Fara // Contradictions and Balances. ESP. Conference Proceedings. 5 and 6 March 1999. – The British Council, 1999. – p. 113–122.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 А. С. Драч
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.