Психолінгвістичні особливості оволодіння майбутніми вчителями англійської мови інтерлінгвальною вимовою в умовах субординативного мультилінгвізму
DOI:
https://doi.org/10.32589/im.v0i2.122571Ключові слова:
субординативний мультилінгвізм, інтерлінгвальна фонетична система, мовне перенесення, універсалії, маркованість, надгенералізаціяАнотація
У статті висвітлено психолінгвістичні особливості оволодіння майбутніми вчителями інтерлінгвальною вимовою в процесі вивчення англійської мови після німецької: розглянуто поняття субординативного мультилінгвізму як середовища, в якому відбувається формування й розвиток фонетичної компетентності студентів в англійській мові; визначено елементи інтерлінгвальної фонетичної системи, проміжної між нормативною англомовною вимовою та вимовою інших виучуваних мов; виявлено основні психолінгвістичні процеси, які забезпечують формування цієї системи; окреслено роль німецької мови в оволодінні майбутніми вчителями англомовною вимовою; проаналізовано причини й наслідки мовного перенесення з рідної та німецької мов, а також вплив універсалій, маркованості фонетичних явищ та надгенералізації правил на оволодіння студентами іншомовною вимовою; зроблено внесок у розкриття природи вимовних помилок та обґрунтовано необхідність системного підходу до їх виправлення.Посилання
Азимов Э. Г. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам) / Э. Г. Азимов, А. Н. Щукин. – М.: Издательство ИКАР, 2009. – 448 с.
Бим И. Л. Концепция обучения второму иностранному языку (немецкому на базе английского): Учебное пособие / Инесса Львовна Бим. – Обнинск: Титул, 2001 – 48 с.
Гаджиханов З. А. Обучение ритмико&интонационной выразительности английской речи студентов 1 курса языкового вуза: дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.02 / Закир Абдулбасирович Гаджиханов. – Махачкала, 2005. – 210 с.
Гутник В. М. Психолінгвістичні особливості формування фонетичної компетенції у майбутніх учителів німецької мови / В.М. Гутник // Вісник Київського національного лінгвістичного університету. – 2009. – Вип. 16. – С. 60 – 67.
Долина А. В. Методика вдосконалення фонетичної компетенції у майбутніх учителів англійської мови у самостійній роботі: дис. …канд. пед. наук: спец. 13.00.02 / Аліна Василівна Долина. – К., 2011. – 274 с.
Жинкин Н. И. Механизмы речи / Николай Иванович Жинкин. – М.: АПН РСФСР, 1958. – 378 с.
Залевская А. А. Введение в психолингвистику / Александра Александровна Залевская. – М.: Российск. гос. гуманит. ун-т, 1999. – 382 с.
Зимняя И. А. Лингвопсихология речевой деятельности / Ирина Алексеевна Зимняя. — М.: Московский психолого-социальный институт, Воронеж: НПО «МОДЭК», 2001. — 432 с. (Серия «Психологи Отечества»).
Зимняя И. А. Психология обучения иностранным языкам в школе / Ирина Алексеевна Зимняя. – М.: Просвещение, 1991. – 222 с.
Леонтьев А. А. Основы психолингвистики: Учеб. для студ. высш. учеб. заведений / Алексей Алексеевич Леонтьев. – 4-е изд., испр. – М.: Смысл; Издательский центр “Академия”, 1999. – 288с.
Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г.Е. та ін./ за загальн. ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2013. – 590 с.
Перлова В.В. Методика формування у майбутніх учителів англійської мови професійно орієнтованих слухо-вимовних навичок: дис. …канд. пед. наук: спец. 13.00.02 / Перлова Вікторія Володимирівна. – Х., 2007. – 301 с.
Рогозная Н. Н. Описание корпуса интерязыка / Н. Н. Рогозная // Мир русского слова. – 2012. - №3. – С. 7 – 11.
Селіванова О. О. Сучасна лінгвістика: напрями та проблеми: Підручник / Олена Олександрівна Селіванова. – Полтава: Довкілля-К, 2008. – 712 с.
Щепилова А. В. Теория и методика обучения французскому языку как второму иностранному: учеб. пособие для студентов вузов, обучающихся по специальности 033200 «Иностр. яз.» / А. В. Щепилова. — М. : Гуманитар. изд. центр ВЛАДОС, 2005. — 245 с.
Cook V. Second Language Learning and Language Teaching / Vivian Cook. – 4th ed. – London: Hodder Education, 2008. – 306 p.
Crystal D. A Dictionary of Linguistics and Phonetics / David Crystal. – 6th ed. – Blackwell Publishing, 2008.–529 p.
Field J. Psycholinguistics. The Key Concepts / John Field. – L. and N. Y.: Routledge, 2005. – 366 p.
Gass S. M. Second Language Acquisition. An Introductory Course / Susan M. Gass, Larry Selinker. – 3rd ed. – N. Y. and L.: Routledge, 2008. – 593 p.
Hammarberg B. Roles of L1 and L2 in L3 production and acquisition / [B. Hammarberg] // Cross-linguistic Influence in Third Language Acquisition: Psycholinguistic Perspectives / edited by J. Cenoz, B. Hufeisen - U. Jessner. – Clevedon: Multilingual Matters. – 2001. – P. 21 – 41.
Jarvis S. Crosslinguistic Influence in Language and Cognition / Jarvis Scott, Pavlenko Aneta. – N. Y.and L.: Routledge, 2008. – 287 p.
Phonology and Second Language Acquisition / edited by Jette J. Hansen Edwards and Mary L. Zampini (Studies in Bilingualism v. 36). – Amsterdam / Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2008. – 382 p.
Richards J. C. Longman Dictionary of Language Teaching and Applied Linguistics / J. C. Richards, R. Schmidt. – 4th ed. – Longman, 2010. – 644 p.
Selinker L. Interlanguage // International Review of Applied Linguistics. Vol. 10. – 1972. – P. 209 – 323.
The Exploration of Multilingualism: development of research on L3, multilingualism, and multiple language acquisition / edited by Larissa Aronin, Britta Hufeisen. – Amsterdam / Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2009. – 167 p.
White L. Second Language Acquisition and Universal Grammar / Lidia White. – Cambridge: Cambridge University Press, 2003. – 316 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 О. А. Чухно
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.