Особливості формування фонетичної усвідомленості у майбутніх вчителів у комунікативному вступному корективному курсі з німецької мови

Автор(и)

  • В. М. Гутник Київський національний лінгвістичний університет,

DOI:

https://doi.org/10.32589/im.v0i1.122584

Ключові слова:

фонетична компетенція, фонетичні навички, фонетичні знання, фонетична усвідомленість, комунікативний вступний корективний курс

Анотація

У статті розкрито зміст поняття “фонетична компетенція”, охарактеризовано її складові. Авторкою представлено детальний аналіз одного із компонентів фонетичної компетенції – фонетичної усвідомленості та описано його вплив на процес формування вищеназваної компетенції. Ґрунтуючись на дослідженнях зарубіжних науковців, виділено види фонетичної усвідомленості. У статті охарактеризовано фонетичні явища, що ускладнюють формування фонетичної усвідомленості, запропоновано серію вправ, метою яких є формування фонетичної усвідомленості як складової фонетичної компетенції у комунікативному вступному корективному курсі.                                                      

Посилання

Агафонов А. Ю. Когнитивная психомеханика сознания или как сознание неосознанно принимает решение об осознании / А. Ю. Агафонов. – Самара : Изд-во “Универс групп”, 2006. –

с.

Аллахвердов В. М. Сознание как парадокс. (Экспериментальная психологика, т. 1) – СПб : “Издательство ДНК”, 2000. – 528 с. (Новые идеи в психологии)

Бондаренко А. Ф. Основы психологии. Учебник для студентов факультета славянских языков КНЛУ. – К. : Изд. Центр КНЛУ, 2005. – 254 с.

Гутник В. М. Психолінгвістичні особливості формування фонетичної компетенції у майбутніх учителів німецької мови / В. М. Гутник // Вісник Київського національного лінгвіс тичного університету: Серія “Педагогіка та психологія”. – Вип. 16. – К. : Видавничий центр КНЛУ, 2009. – С. 60-68.

Гутник В. М. Критерії оцінювання рівня сформованості фонетичної компетенції / В. М. Гутник // Вісник Київського національного лінгвістичного університету : Серія “Педагогіка та психологія”. – Вип. 18. – К : Видавничий центр КНЛУ, 2012. – С. 194-199.

Гутник В.М. Вправи для формування фонетичної компетенції у комунікативному вступному корективному курсі / В.М.Гутник //Іноземні мови: – №4 (76). – К: Ленвіт, 2013. – С.41-51.

Китайгородская Г. А. Интенсивное обучение иностранным языкам. Теория и практика : Учебнометодическое пособие. – 2-е изд., перераб. и доп. / Г. А. Китайгородская. – М. : Высшая школа; Научно-образовательный центр “Школа Китайгородской”, 2009. – 277 с.

Лейбниц Г. В. Сочинения в 4-х т. Т. 2. – М. : Мысль, 1983. – 686 с.

Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах : Підручник. Вид. 2-е, випр. і перероб. / Кол. авторів під керівн. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2002. – 328 с.

Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів/ Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін. / за загальн. ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2013. – 590 с.

Andresen H., Funke R. Entwicklung sprachlichen Wissens und sprachliche Bewusstheit / Didaktik der deutschen Sprache. Ein Handbuch. Band 1. UTB Große Reihe 8235. – Paderborn : Ferdinand Schöning, 2006. – S. 438-451.

Gombert J. E. Metalinguistic Development. – Chicago : University Press, 1992. – 246 p.

Oomen-Welke I. Entwicklung sprachlichen Wissens und Bewusstseins im mehrsprachigen Kontext / I. Oomen-Welke // Didaktik der deutschen Sprache. Ein Handbuch. Bd. 1. UTB Große Reihe 8235. – Paderborn : Ferdinand Schöning, 2006. – S. 452-463.

Roth E. Effekte eines vorschulischen und schulischen Training der phonologischen Bewusstheit auf den Schriftspracherwerb in der Schule: Vergleich der Trainingseffekte bei zwei verschiedenen Altersgruppen von Kindergartenkindern. – Jena : FriedrichSchiller-Universität, 2007. – 139 S.

Schnitzler C.-D. Phonologische Bewusstheit und Schriftspracherwerb. – Stuttgart, New York : Georg Thieme Verlag, 2008. – 169 S.

Skowronek H., Marx H. Die Bielefelder Längsschnittstudie zur Früherkennung von Risiken der Lese-Rechtschreibschwäche : Theoretischer Hintergrund und erste Befunde,15. – Bielefeld : Heilpädagogische Forschung, 1989. – S. 38-49.

Spitta G. Sind Sprachbewusstheit und Sprachbewusstsein dasselbe? oder Gedanken zu einer vernachlässigten Differenzierung. Grundschulforschung. – Bremen : Universität Bremen, 2000. –113 S.

Wolff D. Zur Förderung von Sprachbewusstheit und Sprachlernbewusstheit im bilingualen Sachfachunterricht. – Fremdsprachenlehren und Lernen (FLuL), 26. – Wuppertal : Bergische Universität, 1997. – S. 167-183.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-02-29

Номер

Розділ

Наукові статті