Особливості формування фонетичної усвідомленості у майбутніх вчителів у комунікативному вступному корективному курсі з німецької мови
DOI:
https://doi.org/10.32589/im.v0i1.122584Ключові слова:
фонетична компетенція, фонетичні навички, фонетичні знання, фонетична усвідомленість, комунікативний вступний корективний курсАнотація
У статті розкрито зміст поняття “фонетична компетенція”, охарактеризовано її складові. Авторкою представлено детальний аналіз одного із компонентів фонетичної компетенції – фонетичної усвідомленості та описано його вплив на процес формування вищеназваної компетенції. Ґрунтуючись на дослідженнях зарубіжних науковців, виділено види фонетичної усвідомленості. У статті охарактеризовано фонетичні явища, що ускладнюють формування фонетичної усвідомленості, запропоновано серію вправ, метою яких є формування фонетичної усвідомленості як складової фонетичної компетенції у комунікативному вступному корективному курсі.
Посилання
Агафонов А. Ю. Когнитивная психомеханика сознания или как сознание неосознанно принимает решение об осознании / А. Ю. Агафонов. – Самара : Изд-во “Универс групп”, 2006. –
с.
Аллахвердов В. М. Сознание как парадокс. (Экспериментальная психологика, т. 1) – СПб : “Издательство ДНК”, 2000. – 528 с. (Новые идеи в психологии)
Бондаренко А. Ф. Основы психологии. Учебник для студентов факультета славянских языков КНЛУ. – К. : Изд. Центр КНЛУ, 2005. – 254 с.
Гутник В. М. Психолінгвістичні особливості формування фонетичної компетенції у майбутніх учителів німецької мови / В. М. Гутник // Вісник Київського національного лінгвіс тичного університету: Серія “Педагогіка та психологія”. – Вип. 16. – К. : Видавничий центр КНЛУ, 2009. – С. 60-68.
Гутник В. М. Критерії оцінювання рівня сформованості фонетичної компетенції / В. М. Гутник // Вісник Київського національного лінгвістичного університету : Серія “Педагогіка та психологія”. – Вип. 18. – К : Видавничий центр КНЛУ, 2012. – С. 194-199.
Гутник В.М. Вправи для формування фонетичної компетенції у комунікативному вступному корективному курсі / В.М.Гутник //Іноземні мови: – №4 (76). – К: Ленвіт, 2013. – С.41-51.
Китайгородская Г. А. Интенсивное обучение иностранным языкам. Теория и практика : Учебнометодическое пособие. – 2-е изд., перераб. и доп. / Г. А. Китайгородская. – М. : Высшая школа; Научно-образовательный центр “Школа Китайгородской”, 2009. – 277 с.
Лейбниц Г. В. Сочинения в 4-х т. Т. 2. – М. : Мысль, 1983. – 686 с.
Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах : Підручник. Вид. 2-е, випр. і перероб. / Кол. авторів під керівн. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2002. – 328 с.
Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів/ Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін. / за загальн. ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2013. – 590 с.
Andresen H., Funke R. Entwicklung sprachlichen Wissens und sprachliche Bewusstheit / Didaktik der deutschen Sprache. Ein Handbuch. Band 1. UTB Große Reihe 8235. – Paderborn : Ferdinand Schöning, 2006. – S. 438-451.
Gombert J. E. Metalinguistic Development. – Chicago : University Press, 1992. – 246 p.
Oomen-Welke I. Entwicklung sprachlichen Wissens und Bewusstseins im mehrsprachigen Kontext / I. Oomen-Welke // Didaktik der deutschen Sprache. Ein Handbuch. Bd. 1. UTB Große Reihe 8235. – Paderborn : Ferdinand Schöning, 2006. – S. 452-463.
Roth E. Effekte eines vorschulischen und schulischen Training der phonologischen Bewusstheit auf den Schriftspracherwerb in der Schule: Vergleich der Trainingseffekte bei zwei verschiedenen Altersgruppen von Kindergartenkindern. – Jena : FriedrichSchiller-Universität, 2007. – 139 S.
Schnitzler C.-D. Phonologische Bewusstheit und Schriftspracherwerb. – Stuttgart, New York : Georg Thieme Verlag, 2008. – 169 S.
Skowronek H., Marx H. Die Bielefelder Längsschnittstudie zur Früherkennung von Risiken der Lese-Rechtschreibschwäche : Theoretischer Hintergrund und erste Befunde,15. – Bielefeld : Heilpädagogische Forschung, 1989. – S. 38-49.
Spitta G. Sind Sprachbewusstheit und Sprachbewusstsein dasselbe? oder Gedanken zu einer vernachlässigten Differenzierung. Grundschulforschung. – Bremen : Universität Bremen, 2000. –113 S.
Wolff D. Zur Förderung von Sprachbewusstheit und Sprachlernbewusstheit im bilingualen Sachfachunterricht. – Fremdsprachenlehren und Lernen (FLuL), 26. – Wuppertal : Bergische Universität, 1997. – S. 167-183.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 В. М. Гутник
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.