Програма вступного іспиту до аспірантури зі спеціальності 13.00.02 – “Теорія і методика навчання: іноземні мови”
DOI:
https://doi.org/10.32589/im.v0i1.122590Ключові слова:
аспірантура, іноземні мови, методична підго товка, програма, реферат, теорія і методика навчанняАнотація
Програма призначається вступникам до аспірантури зі спеціальності 13.00.02 – “Теорія і методика навчання: іноземні мови”. Її основна мета – визначення глибини методичної підготовки вступника до аспірантури, його наукового і культурного світогляду, рівня підготовки до самостійної науково-дослідницької діяльності. Програма містить матеріал з проблем загальної і спеціальних методик навчання іноземних мов і культур у загальноосвітніх і вищих навчальних закладах. Вона охоплює такі розділи: вимоги до вступників до аспірантури на іспиті; порядок проведення, структура, зміст вступного іспиту; критерії оцінювання знань і вмінь вступників до аспірантури; інформаційний обсяг теоретичної і практичної підготовки; вимоги до реферату; рекомендована література.
Посилання
Автореферати докторських і кандидатських ди-сертацій зі спеціальності 13.00.02 “Теорія і мето-дика навчання: іноземні мови”.
Барышников Н. В. Методика обучения второму иностранному языку в школе. – М. : Просвещение, 2003. – 159 с.
Бігич О.Б. Особистісно-діяльнісний розвиток молодшого школяра на уроці іноземної мови: Монографія. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2010. – 137 с.
Биконя О. П. Організація самостійної позааудиторної роботи з англійської мови студентів економічних спеціальностей. – Чернигів : ЧНТУ, 2015. – 432 с.
Бориско Н. Ф. Сам себе методист или советы изучающему иностранные языки. – К.: “Фирма ИНКОС”, 2001. –267 с.
Вишневський О. І. Методика навчання іноземних мов: Навч. посібник. – К.: Знання, 2010. – 206 с.
Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика: учеб. пособие для студ. лингв. ун-тов и фак. ин. яз. высш. учеб. заведений. 3-е изд. стер. – М.: Издательский центр “Академия”, 2006. – 336 с.
Гальскова Н. Д. Современная методика обучения иностранным языкам. – М.: Аркти, 2003. – 192 с.
Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / Наук. ред. укр. видання С. Ю. Ніколаєва. Переклад з англ. – К.: Ленвіт, 2003. – 273 с.
Задорожна І. П. Організація самостійної роботи майбутніх учителів англійської мови з практичної мовної підготовки: монографія. – Тернопіль: Вид-во ТНПУ, 2011. – 414 с.
Зеня Л. Я. Навчання іноземних мов і культур у старшій профільній школі : Лекційно-практичний курс : Посібник. – Горлівка : Видавництво ГДПІМ, 2008. – 340 с.
Елизарова Г. В. Культура и обучение иностранным языкам. – СПб.: КАРО, 2005. – 352 с.
Квасова О. Г. Основи тестування іншомовних навичок і вмінь. – К.: Ленвіт, 2009. – 119 с.
Колесникова И. Л., Долгина О. А. Англо&русский терминологический справочник по методике преподавания иностранных языков. – СПб.: Русско-Балтийский инф. центр “Блиц”, 2001. – 224 с.
Компетентність в аудіюванні майбутнього вчителя і викладача іспанської та французької мов : теорія і практика формування : Колективна монографія / Бігич О. Б., Майєр Н. В., Руснак Д. А., Яковенко-Глушенкова Є. В. / за заг. і наук. ред. Бігич О. Б. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2015. – 168 с.
Коряковцева Н.Ф. Современная методика организации самостоятельной работы изучающих иностранный язык. – М.: АРКТИ, 2002. – 176 с.
Майєр Н.В.Формування методичної компетентності у майбутніх викладачів французької мови: теорія і практика: монографія. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2015. – 482 с.
Методика формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетенції: курс лекцій: [навч.-метод. посібник для студ. мовних спец. осв.-кваліф. рівня “магістр”]. –
Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. А. та ін. / за ред. Ніколаєвої С. Ю. – К.: “Ленвіт”, 2010. – 332 с.
Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних універсмтетів/ БігичО.Б., Бориско Н. Ф.,
Борецька Г. Е. та ін. / за ред. С.Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2013. – 590 с.
Методика навчання іноземних мов у загальноосвітніх навчальних закладах: Підручник / Кол. авторів Л. С. Панова,
І. Ф. Андрійко, С.В.Тезикова та ін. – К.: Вид. центр “Академія”, 2010. – 327с.
Морська Л. І. Інформаційні технології у навчанні іноземних мов: Навчальний посібник. – Терно& піль: Астон, 2008. – 256 с.
Ніколаєва С. Ю. Основи сучасної методики викладання іноземних мов. – К.: Ленвіт, 2008. – 285с.
Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Под ред. Е. С. Полат. – М.: Изд. центр “Академия”, 2002. – 272 с.
Нормативно-методичні документи кредитно-модульної системи організації навчального процесу в Київському національному лінгвістичному університеті у 2013-2014 н.р./ Уклад: Соловей М. І., Сорокін С. В., Шутов О. Г ., Кудіна В. В. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2013. – 112 с.
Пассов Е. И. Методика как теория и технология иноязычного образования. – Елец: ЕГУ им. И. А. Бунина, 2010. – 543 с.
Паршикова О. О. Комунікативно&ігровий метод навчання іноземної мови учнів початкової за& гальноосвітньої школи. – Донецьк: Вид&во “Вебер”, 2009. – 296 с.
Підручники і навчально-методичні комплекси з іноземних мов.
Практикум з методики викладання англійської мови у середніх навчальних закладах: Посібник. Вид. 2-е, доп. і переробл. / Кол. авторів під керівн. С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2004. – 360 с.
Практикум з методики викладання німецької мови / Кол. авторів під керівн. С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2007. – 287 с.
Практикум з методики викладання французької мови / Кол. авторів під керівн. С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2006. – 432 с.
Програми для загальноосвітніх навчальних за& кладів та спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов: Іноземні мови.
Професійно орієнтоване навчання іноземних мов у старшій профільній і вищій школі: проблеми і перспективи : колективна монографія / Л.А.Сажко, Л. Я. Зеня, О. В. Бирюк та ін. / за заг. ред. Л.А.Сажко. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2015. – 225с.
Редько В. Г. Лінгводидактичні засади навчання іноземної мови учнів початкової школи. – К.: Ґенеза, 2007. – 136 с.
Роман С. В. Методика навчання англійської мови у початковій школі. – К.: Ленвіт, 2005. – 208 с.
Соловова Е. Н. Методика обучения иностранным языкам: продвинутый курс: пособие для студентов педвузов и учителей. – М.: АСТ Астрель, 2009. – 238 с.
Сучасні технології навчання іноземних мов і культур у загальноосвітніх і вищих навчальних закладах: Колективна монографія / С. Ю. Ніколаєва, Г. Е. Борецька, Н. В. Майєр,
О. М. Устименко, В.В.Черниш та інші; [за ред. С.Ю.Ніколаєвої; техн. ред. І. Ф. Соболєвої]. – К. : Ленвіт, 2015. – 444с.
Сучасний студент у контексті особистісно-діяльнісного підходу: за результатами науково-методичних досліджень / О. Б. Бігич та ін.: Колективна монографія. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2014. – 148с.
Сысоев П. В. Методика обучения иностранному языку с использованием новых информационно-коммуникационных Интернет-технологий : учебно-методическое пособие. – Ростов н/Д : Феникс; М. : Глосса-Пресс, 2010. – 182 с.
Тарнопольский О. Б. Методика навчання іншомовної мовленнєвої діяльності у вищому мовному закладі освіти. – Дніпропетровськ: ДУЕП, 2005. – 246 с.
Тарнопольский О. Б., Кожушко С. П. Методика навчання студентів вищих навчальних закладів письма англійською мовою. – Вінниця: Нова книга, 2008. – 288 с.
Традиции и инновации в методике обучения ино& странным языкам / Пособие для учителей, аспирантов и студентов, преподавателей высшей школы / Под общ. ред. М. К. Колковой. – СПб. : КАРО, 2007. – 288 с.
Черниш В. В. Методика формування у майбутніх учителів професійно орієнтованої англомовної компетенції в говорінні : монографія. – К. : Ленвіт, 2013. – 396 с.
Черноватий Л. М. Методика викладання перекладу як спеціальності : підр. для студ . – Вінниця : Нова книга, 2013. – 376 с.
Щукин А. Н. Лингводидактический энциклопедический словарь. – М.: Астрель: АСТ Хранитель, 2007. – 746 с.
Щукин А. Н. Методика обучения речевому общению на иностранном языке. Учебное пособие. – М.: Издательство Икар, 2011. – 454 с.
Щукин А. Н. Современные интенсивные методы и технологии обучения иностранным языкам : Учебное пособие. – М. : Филоматис, 2008. – 188с.
Яковенко-Глушенкова Є. В. Теоретико-методичні засади формування професійно орієнтованої усномовленнєвої комунікативної компетентності у майбутніх учителів французької мови. – К.: Вид.центр КНЛУ, 2015. – 394 с.
An Introduction to the Current European Context in Language Teaching. – EMCL : Council of Europe Publishing, 2004. – 101 p. http: //www.book.coe.int
Audigier F. Compétencve et contenus / F. Audigier, N. Tutiaux-Guillon. – Bruxelles : Édition De Boek Université, 2008. – 224 p.
Bachman T. F. Fundamental Consideration in Language Testing. – Oxford : Oxford Univ. Press, 1991. – 408 p.
Barkowski H. Deutsch als fremde Sprache / H. Barkowski, P. Grommes, B. Lex München : Klett – Langenscheidt, 2014. – 200 S.
Benett M. J. (ed.) Basic concepts of intercultural communication. Selected readings. – Intercultural Press, Inc., 1998. – 272 p.
Börner, W. Vogel, K. (Hrsg.) Grammatik und Fremdsprachenerwerb. – Tübingen : Narr, 2002. – 462 S.
Common European Framework of Reference for Languages Learning, teaching, assessment. – Cambridge Univ.Press, 2003. – 260 p.
Davis P., Rinvolucri M. Dictation : New Methods, New Possibilities. – Cambridge : Cambridge Univ. Press, 1992. – 122 p.
Diehl, E. u.a. Grammatik: Alles für der Katz? Tübingen : Max Niemeyer Verlag, 2000. – 377 S.
Düwell, H., Gnutzmann, C., Königs, F. (Hrsg.) Dimensionen der didaktischen Grammatik. Festschrift für Günther Zimmermann zum 65. Geburtstag. Bochum : AKS-Verlag, 2000. – S. 139–165.
Ende K. Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung / K. Ende, Grotjahn, K. Kleppin. – München : Klett – Langenscheidt, 2013. – 152 S.
Edmonson W., House J. Einführung in die Sprachlehrforschung. – Tübingen, Basel : Francke, 2000. – 369 S.
Ellis, R. Investigating Form-Focused Instruction. // Language Learning. A Journal of Research in Language Studies. Volume 51, Supplement 1. – Michigan : Blackwell, 2001. – P. 1–45.
Ellis, R., Basturkmen, H., Loewen, S. Doing Focus on Form. // System 30, 2002. – P. 419–432.
English for Primary Teachers : a handbook of activities and classroom language / By Mary Slattery, Jane Willis / Oxford University Press, 2009. – 148 p.
European Profile for Language Teacher Education – A Frame of Reference / Written by M. Kelly, M. Grenfell. – Southampton, 2005. – 47 p.
Funk H. Aufgaben, Übungen, Interaktion / H. Funk,
Ch. Kuhn, D. Skiba. – München : Klett – Langenscheidt, 2014. – 184 S.
Hadfield J., Hadfield Ch. Introduction to teaching English. – Oxford Univ. Press, 2008. – 176 p.
Halliwell S. Teaching English in the Primary Classroom. – Longman, 2004. – 169 p.
Harmer J. The practice of English Language teaching. – Longman, 2004. – 371 p.
Introduction to Teaching English / Oxford / By Fill Hadfield, Charles Hadfield / Oxford University Press, 2008. – 176 p.
Languages for Intercultural Dialogue / Edited by Jack Burston, Monique Burston, Eftychios Gabriel, Pavlos Pavlou / The Languages for Intercultural Dialogue conference / The University of Cyprus, 7-9 November 2008 (Языки для межкультурного диалога). – Nicosia, 2008. – 353 p.
Matei G. S. First Steps in Teacher Training (“The TrainEd Kit”) / G. S. Matei, M.Bernaus, F.Heyworth, U. Pohi, T.Wright. – EMCL, 2007. – 64 p.
Morrow K. (ed.) Insights from the Common European Framefork. – Oxford Univ. Press, 2004. – 143 p.
Muresan L. QualiTraining – A Training Guide for Quality Assuarance in Language Education / L. Muresan, F. Heyworth, G. Mateva, M. Rose. – Gratz: European Centre for Modern Languages, Council of Europe Publishing, 2007. – 107 p. http: //www.book.coe.int
Rampillon U., Bimmel P. Lernerautonomie und Lernstrategien. Fernstudieneinheit 23 des Fernstudienprojekts zur Fort- und Weiterbildung im Bereich Germanistik und Deutsch als Fremdsprache. – Berlin, München : Langenscheidt, 2000. – 208 S.
Relating Language Examinations to the Common European Frame of Reference for Languages : Learning, Teaching, Assessment (CEFR), manual, 2009. – Council of Europe www.coe.int./lang
Richards J. C. Dictionary of Language Teaching and Applied Linguistics / Richards J. C., Schmidt R., Kendricks H., Kim Y. – Harlow : Pearson Education Ltd, 2002. – 608 p.
Slattery M., Willis J. Introduction for Primary Teachers. – Oxford, 2009. – 148p.
van EK J.A., Trim J.M. Threshold. – Cambridge Univ. Press, 1998. – 184 p.
van EK J.A., Trim J.M. Vantage. – Cambridge Univ. Press, 2001. – 187 p.
van EK J.A., Trim J.M. Waystage. – Cambridge Univ. Press, 1998. – 110 p.
Wallace M. Action Research for Language Teachers /
M. Wallace. – Cambridge : Cambridge University Press, 2001. – 273 p.
Willis J. A Framework for Task-Based Learning. – Longman, 2001. – 183 p.
Willis J. Teaching English through English. – Longman, 2005. – 191 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 С. Ю. Ніколаєва
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.