Професійна ідентичність як фактор формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх моряків
DOI:
https://doi.org/10.32589/im.v0i4.122595Ключові слова:
професійна ідентичність, англомовна комунікативна компетентність, майбутні моряки, професійна комунікативна ідентичністьАнотація
Здійснено аналіз проблеми взаємозв’язку та взаємозалежності процесів становлення професійної ідентичності майбутніх моряків та формування їхньої професійної англомовної комунікативної компетентності. Досліджено фактори, що позначаються на особливостях перебігу вказаних процесів. Проаналізовано етапи становлення професійної ідентичності в їх кореляції з поступальністю навчального процесу в морському ВНЗ взагалі та специфікою навчання англійської мови зокрема. Розглянуто індивідуально детерміновані статуси та рівні професійної ідентичності та специфіку їх прояву в професійній англомовній комунікативній компетентності майбутніх моряків. Еволюційні зміни під час становлення професійної ідентичності охарактеризовано через призму її комунікативної складової та визнано діями з встановлення професійної комунікативної ідентичності, що мають безпосередній вплив на комунікативну компетентність майбутніх фахівців.
Посилання
Вавилова Л. Н. К проблеме формирования профессиональной идентичности будущих морских специалистов / Вавилова Л. Н., Баркова М. В.,
Павлова Ю.В. // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота: психолого-педагогические науки. – 2009. – № 6 (10). – С. 144-148.
Козирєв М. П., Козловська Ю. Р. Професійне становлення фахівця в умовах вищого навчального закладу / М. П. Козирєв, Ю.Р. Козловська // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. – 2013. – № 1. – С. 305-313.
Кочкурова О. В. Роль професійної ідентичності у формуванні соціального здоров’я особистості / О. В. Кочкурова / / Освіта регіону: політологія, психологія, комунікації. – 2011. – № 2. – 337-341.
Кузьміна І. П. Концепт «професійна ідентичність» як предмет психологічного аналізу / І. П. Кузьміна // Вісник після дипломної освіти. – 2011. – Вип. 3. – С. 332-337.
Паршук С. М., Круглова Н. С. Педагогічна комунікація як складова професійної ідентичності майбутніх учителів початкової школи / С.М. Паршук, Н.С. Круглова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2015. – № 5 (49). – С. 318-324.
Писаренко Н. В. Коммуникативная идентичность студентов : автореф. дис. на соиск. науч. степени канд. психол. наук: спец. 19.00.05 / Писаренко Наталья Викторовна. – Томск, 2004. – 24 с.
Слободчикова Ю. В. Развитие коммуникативной компетентности курсантов в контексте их профессионального становления / Ю.В. Слободчикова // [Электронный ресурс]: – Режим доступа: https://elibrary. ru/item.asp?id
Созонник А. В. Формирование профессиональной идентичности личности курсанта на разных этапах профессиональной социализации / А. В. Созонник. – Психопедагогика в правоохранительных органах. – 2016. – № 1(64). – С. 12-17.
Шнейдер Л.Б. Профессиональная идентичность : монография / Л.Б. Шнейдер. – М.: МОСУ, 2001. – 272 с.
Шутова О.И. Влияние профессиональной идентичности обучающихся на субъективное отношение к осваиваемым компетенциям (при подготовке специалистов профессий помогающего типа) : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Шутова Ольга Игоревна. – Волгоград, 2017. – 175 c.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Н. Є. Огородник
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.