Професійна ідентичність як фактор формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх моряків

Автор(и)

  • Н. Є. Огородник Київський національний лінгвістичний університет,

DOI:

https://doi.org/10.32589/im.v0i4.122595

Ключові слова:

професійна ідентичність, англомовна комунікативна компетентність, майбутні моряки, професійна комунікативна ідентичність

Анотація

Здійснено аналіз проблеми взаємозв’язку та взаємозалежності процесів становлення професійної ідентичності майбутніх моряків та формування їхньої професійної англомовної комунікативної компетентності. Досліджено фактори, що позначаються на особливостях перебігу вказаних процесів. Проаналізовано етапи становлення професійної ідентичності в їх кореляції з поступальністю навчального процесу в морському ВНЗ взагалі та специфікою навчання англійської мови зокрема. Розглянуто індивідуально детерміновані статуси та рівні професійної ідентичності та специфіку їх прояву в професійній англомовній комунікативній компетентності майбутніх моряків. Еволюційні зміни під час становлення професійної ідентичності охарактеризовано через призму її комунікативної складової та визнано діями з встановлення професійної комунікативної ідентичності, що мають безпосередній вплив на комунікативну компетентність майбутніх фахівців.                

Посилання

Вавилова Л. Н. К проблеме формирования профессиональной идентичности будущих морских специалистов / Вавилова Л. Н., Баркова М. В.,

Павлова Ю.В. // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота: психолого-педагогические науки. – 2009. – № 6 (10). – С. 144-148.

Козирєв М. П., Козловська Ю. Р. Професійне становлення фахівця в умовах вищого навчального закладу / М. П. Козирєв, Ю.Р. Козловська // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. – 2013. – № 1. – С. 305-313.

Кочкурова О. В. Роль професійної ідентичності у формуванні соціального здоров’я особистості / О. В. Кочкурова / / Освіта регіону: політологія, психологія, комунікації. – 2011. – № 2. – 337-341.

Кузьміна І. П. Концепт «професійна ідентичність» як предмет психологічного аналізу / І. П. Кузьміна // Вісник після дипломної освіти. – 2011. – Вип. 3. – С. 332-337.

Паршук С. М., Круглова Н. С. Педагогічна комунікація як складова професійної ідентичності майбутніх учителів початкової школи / С.М. Паршук, Н.С. Круглова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2015. – № 5 (49). – С. 318-324.

Писаренко Н. В. Коммуникативная идентичность студентов : автореф. дис. на соиск. науч. степени канд. психол. наук: спец. 19.00.05 / Писаренко Наталья Викторовна. – Томск, 2004. – 24 с.

Слободчикова Ю. В. Развитие коммуникативной компетентности курсантов в контексте их профессионального становления / Ю.В. Слободчикова // [Электронный ресурс]: – Режим доступа: https://elibrary. ru/item.asp?id

Созонник А. В. Формирование профессиональной идентичности личности курсанта на разных этапах профессиональной социализации / А. В. Созонник. – Психопедагогика в правоохранительных органах. – 2016. – № 1(64). – С. 12-17.

Шнейдер Л.Б. Профессиональная идентичность : монография / Л.Б. Шнейдер. – М.: МОСУ, 2001. – 272 с.

Шутова О.И. Влияние профессиональной идентичности обучающихся на субъективное отношение к осваиваемым компетенциям (при подготовке специалистов профессий помогающего типа) : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Шутова Ольга Игоревна. – Волгоград, 2017. – 175 c.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-04

Номер

Розділ

Наукові статті