Застосування проблемних ситуацій для формування іншомовної комунікативної компетентності у майбутніх учителів на заняттях з англійської мови

Автор(и)

  • Н. Є. Дмітренко Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського,
  • А. І. Петрова Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського,

DOI:

https://doi.org/10.32589/im.v0i3.122611

Ключові слова:

проблемна ситуація, іншомовна комунікативна компетентність, непроблемна ситуація, види проблемних ситуацій, застосування проблемної ситуації, майбутні вчителі

Анотація

Стаття присвячена питанню застосування проблемних ситуацій для формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх учителів на заняттях з англійської мови. Авторами детально висвітлено характерні риси, особливості та види проблемних ситуацій, що застосовуються для формування іншомовної комунікативної компетентності, а також охарактеризовано основні вимоги, правила і способи створення та застосування проблемних ситуацій. У статті здійснено порівняльний аналіз створення проблемних і непроблемних ситуацій, наведено приклади таких ситуацій згідно з тематикою навчального плану дисципліни «Англійська мова для професійного спілкування» для студентів педагогічних спеціальностей. Докладно описано послідовність застосування проблемних ситуацій у процесі вивчення теми, а також технологію й етапи їх опрацювання майбутніми вчителями на занятті з англійської мови.                                                                          

Посилання

Волкова Н.П. Педагогіка: [Посібник для студентів вищих навчальних закладів] / Н.П. Волкова. – К. : Видавничий центр «Академія», 2003. – 576 с.

Дмітренко Н.Є., Доля І.В. Застосування проблемно- орієнтованого навчання на заняттях з іноземної мови у вищому навчальному закладі / Н.Є. Дмітренко, І.В. Доля // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми // Зб. наук. пр. – Випуск 46 / редкол. – Київ- Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2016. – 375 с. – С. 166-170.

Ромашкіна Г.І. Шляхи створення проблемних ситуацій на уроці іноземної мови / Г.І. Ромашкіна // Іноземні мови. – 2009. – №3. – С. 18-19.

Скаткин М.Н. Дидактика средней школы / М.Н. Скаткин. – М. : Просвещение», 1982.

Чижикова О.В. Розвиток творчих здібностей майбутніх правознавців засобами проблемного навчання / О.В. Чижикова // Теоретичні питання освіти, культури та виховання : зб. наук. праць. – Вип. 44, КНЛУ. – 2011. – С. 54-56.

Barrows H. S. Problem-based learning in medicine and beyond / H. S. Barrows H. S. // Bringing problem-based learning to higher education: Theory and practice. New directions for teaching and learning. – San Francisco: Jossey-Bass Inc. Publishers, 1996. –

№. 68. – P. 3-13.

Beringer J. Application of Problem Based Learning through Research Investigation / J. Beringer // Journal of Geography in Higher Education, 2007. – № 31. – P. 445-457.

Budas I. Assessment of Foreign Language Proficiency in Problem+Based Learning / І. Budas // European Humanities Studies: State and Society, 2016. – № 4. – P.71-81.

Cockrell K., Caplow J. Context for Learning: Collaborative Groups in the Problem-Based Learning Environment / K. Cockrell, J. Caplow // The Reviews of Higher Education, 2000. – V. 23, № 3. – 347 p.

Dmitrenko N., Zarichna O. Prediscussion of PBL in tutorial groups of ESL: methodological and professional aspects / N. Dmitrenko, O. Zarichna // Актуальні проблеми сучасної транслятології, лінгвокраїнознавства та теорії міжкультурної комунікації: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції. – Вінниця : Центр підготовки наукових та навчально-методичних видань ВТЕІ КНТЕУ, 2016. – 101 с. – C. 90-92.

Dmitrenko N. Implementation of problem-based learning in tutorials at higher educational institution / N. Dmitrenko // Innovative Solutions in Modern science. – Dubai, № 1 (1), 2016. – 167 p. – P.77-82. Режим доступу: http:// naukajournal.org/index.php/ISMSD

Dmitrenko N. The implementation of problem-based learning in Ukrainian higher educational institutions / N. Dmitrenko // Advanced Education, KПІ. – 2016, №5. – C. 28-35.

Dmitrenko N. Problem-based learning as a learner-centred approach: general review / N. Dmitrenko // Proceedings of the international conference «Modern peculiarities of the identity formation and social adaptation in conditions of liberal values crisis», 9.02.2016. – 15.02.2016, London : IASHE, 2016. – 104 p. – P.21-24.

Hmelo-Silver C. E. Problem based learning: What and how do students learn? // Educational Psychology Review, 2004. – №16. – P. 235-266.

Maurer H., Neuhold Ch. PBL in European studies – Maastricht experience: The Higher Education Academy // Social Science Conference «Ways of Knowing, Ways of Learning», 28 and 29 May 2012, Liverpool Session 4 – Tuesday, 29 May, 14h, Canada Suite.

Podzyhun O., Petrova A. Problem-based learning in ESL Classroom / О. Podzyhun, А. Petrova // Мова, освіта, культура: інтеграційні тенденції в сучасному світі: зб. матеріалів XIV міжнародної студентської Інтернет-конференції. – Вінниця : Нілан+ЛТД, 2016. – С. 117-119.

Petrova A. Virtues of Problem-Based Learning in ESL Classroom / А. Petrova // Актуальні проблеми лінгвістики та методики викладання іноземних мов у вищому навчальному закладі та школі : зб. матеріалів наукової конференції викладачів та студентів факультету іноземних мов / гол. ред. Ямчинська Т.І. – Вінниця : Нілан-ЛТД, 2017. – С. 94-98.

Problem-based learning in teaching English as a foreign language: theoretical and practical issues (Проблемно- орієнтоване навчання у викладанні англійської мови як іноземної: теоретичні і практичні питання) : монографія / за заг. ред. Н. Є. Дмітренко. – Вінниця : ФОП Т. П. Барановська, 2017. – 164 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-08-28

Номер

Розділ

Наукові статті