Проблеми міжкультурної підготовки майбутніх учителів і викладачів іноземних мов

Автор(и)

  • Н. Ф. Бориско Київський національний лінгвістичний університет,

DOI:

https://doi.org/10.32589/im.v0i1.124861

Ключові слова:

Міжкультурна підготовка, учителі і викладачі іноземних мов, іншомовна міжкультурна комунікативна компетентність, професійна орієнтація, навчальна програма, підручник.

Анотація

У статті розглянуто основні теоретичні проблеми і практичні завдання іншомовної міжкультурної підготовки студентів спеціальності 014.02 Середня освіта, майбутніх учителів і викладачів іноземних мов, а саме проблеми формування і розвитку професійно орієнтованої іншомовної міжкультурної комунікативної компетентності, її дефініції, змісту і структури, а також забезпечення процесу навчання студентів іншомовного міжкультурного спілкування відповідними засобами навчання, зокрема сучасними програмами і підручниками (навчально-методичними комплексами). 

Біографія автора

Н. Ф. Бориско, Київський національний лінгвістичний університет

Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри методики викладання іноземних мов й інформаційно-комунікаційних технологій.

Посилання

Бориско Н. Ф. Проблемы межкультурной коммуникации и підготовка переводчиков / Н. Ф. Бориско // Науково-методичний журнал «Іноземні мови». – 2015. – № 3. – С. 15–24.

Бориско Н. Ф. Задачи языковой межкультурной подготовки современного учителя иностранных языков / Н. Ф. Бориско / / Мова, культура й освіта в сучасному світі : збірник наукових праць до 90-річчя доктора філологічних наук, професора Романовського О. К. / Відп. ред. Стишов О. А. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2008. – С.185–191.

Бориско Н. Ф. Концепция учебно-методического комплекса для практической языковой подготовки учителей немецкого языка (на материале интенсивного обучения) : монография – К. : Изд. Центр КГЛУ, 1999. – 268 с.

Бориско Н. Ф. Методика формування іншомовної лінгво-соціокультурної компетентності / Н. Ф. Бориско, С. І. Шукліна // Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. / за ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2013. – С.418–442.

Гальскова Н. Д. Образование в области иностранных языков : новые вызовы и приоритеты / Н. Д. Гальскова // Иностранные языки в школе. – 2008. – № 5. – C. 2–7.

Елизарова Г. В. Культура и обучение иностранным языкам / Г. В. Елизарова. – СПб. : Каро, 2005. – 352 с.

Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 1 – 4 класи. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://osvita.ua/doc/files/news/ 570/57067/inozemna4mova4poyasnyuvalna4znz4sznz4144.pdf.

Ніколаєва С.Ю. Міжкультурна іншомовна освіта в Україні : ключові проблеми // Іноземні мови. – 2016. – № 2. – С. 3–9.

Садохин А.П. Межкультурная компетентность: понятие, структура, пути формирования / А. П. Садохин // Журнал социологии и социальной антропологии. – 2007. – Том Х. – №1. – С. 125–139 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://jourssa.ru/sites/all/files/volumes/2007_1/Sadokhin_2007_1.pdf.

Сысоев П. В. Информационные и коммуникационные технологи в лингвистическом образовании : учеб. пособие. – М. : Книжный дом «Либроком», 2013. – 264 с.

Утехина А. Н. Межкультурная дидактика : монография / Под ред. Т. И. Зелениной. – М. : Флінта, 2012. – 280 с.

Черняк Н. В. Классификация моделей межкультурной компетенции //Альманах современной науки и образования. – Тамбов : Грамота, 2015. – № 2 (92). – C. 119 – 125 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.gramota.net/ materials/1/2015/2/31.html.

Bolten J. Interkulturelle Kompetenz / J. Bolten. – Landeszentrale für politische Bildung Thüringen. – Erfurt : Druckerei Sömmerda GmbH, 2007. – 124 S.

Byram M. S. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. – Clevedon, Philadelphia, Toronto, Sydney, Johannesburg : Multilingual Matters, Ltd., 1997. – 124 p.

Curriculum für den sprachpraktischen Deutschunterricht an pädagogischen Fakultäten der Universitäten und pädagogischen Hochschulen / Н. Ф. Бориско, В. М. Гутник, М. В. Кліментьєва та ін. – К. : Ленвіт, 2004. – 256 с.

Spitzberg B.H., Changnon G. Conceptualizing Intercultural Competence. // The sage handbook of intercultural competence. – Thousand Oaks, CA : Sage Publications, Inc., 2009. – P. 1– 51.

Thomas A., Kinast E.-U., Schroll-Machl S. (Hrsg.) : Handbuch Interkulturelle Kommunikation und Kooperation. Bd. 1: Grundlagen und Praxisfelder. – 2. Überarbeitete Auflage. – Göttingen : Vandenhoeck & Ruprecht, 2005. – 412 S.

Джерела ілюстративного матеріалу:

DU 1. Deutsch für Germanistikstudenten. Навчально-методичний комплекс / Н. Ф. Бориско, Х. Каспер-Хене, К. Бруннер, О. Г. Васильченко, Г. В. Гікова, Л. І. Клюшкіна, К. Лайх, М. Льонкер, Л. Г. Олексишина, Н. Є. Петращук. – Вінниця : Нова Книга, 2009. – 452 с.

DU 2. Deutsch für Germanistikstudenten. Навчально4мето4 дичний комплекс / Н. Ф. Бориско, Х. Каспер-Хене, Е. С. Бондаренко, О. Г. Васильченко, А. Гайтнер, В. М. Гутнік, М. Делеа, Л. І. Клюшкіна, К. Лайх, М. Льонкер, Г. Німчик, Л. Г. Олексишина, І. М. Осовська. – Вінниця : Нова Книга, 2011. – 344 с.

DU 3. Deutsch für Germanistikstudenten. Навчально-методичний комплекс / Н. Ф. Бориско, Х. Каспер-Хене, О. Г. Васильченко, Н. С. Жданова, Л. І. Клюшкіна, М. Льонкер, Г. В. Мельничук, Г. Німчик, Л. Г. Олексишина, І. М. Осовська. – Вінниця : Нова Книга, 2013. – 200 с.

DU 4. Deutsch für Germanistikstudenten. Навчально-методичний комплекс / Н. Ф. Бориско, Х. Каспер-Хене, О. Г. Васильченко, Н. С. Жданова, Л. І. Клюшкіна, М. Льонкер, Г. В. Мельничук. – Вінниця : Нова Книга, 2017. – 184 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-26

Номер

Розділ

Наукові статті