Проблеми міжкультурної підготовки майбутніх учителів і викладачів іноземних мов
DOI:
https://doi.org/10.32589/im.v0i1.124861Ключові слова:
Міжкультурна підготовка, учителі і викладачі іноземних мов, іншомовна міжкультурна комунікативна компетентність, професійна орієнтація, навчальна програма, підручник.Анотація
У статті розглянуто основні теоретичні проблеми і практичні завдання іншомовної міжкультурної підготовки студентів спеціальності 014.02 Середня освіта, майбутніх учителів і викладачів іноземних мов, а саме проблеми формування і розвитку професійно орієнтованої іншомовної міжкультурної комунікативної компетентності, її дефініції, змісту і структури, а також забезпечення процесу навчання студентів іншомовного міжкультурного спілкування відповідними засобами навчання, зокрема сучасними програмами і підручниками (навчально-методичними комплексами).
Посилання
Бориско Н. Ф. Проблемы межкультурной коммуникации и підготовка переводчиков / Н. Ф. Бориско // Науково-методичний журнал «Іноземні мови». – 2015. – № 3. – С. 15–24.
Бориско Н. Ф. Задачи языковой межкультурной подготовки современного учителя иностранных языков / Н. Ф. Бориско / / Мова, культура й освіта в сучасному світі : збірник наукових праць до 90-річчя доктора філологічних наук, професора Романовського О. К. / Відп. ред. Стишов О. А. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2008. – С.185–191.
Бориско Н. Ф. Концепция учебно-методического комплекса для практической языковой подготовки учителей немецкого языка (на материале интенсивного обучения) : монография – К. : Изд. Центр КГЛУ, 1999. – 268 с.
Бориско Н. Ф. Методика формування іншомовної лінгво-соціокультурної компетентності / Н. Ф. Бориско, С. І. Шукліна // Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. / за ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2013. – С.418–442.
Гальскова Н. Д. Образование в области иностранных языков : новые вызовы и приоритеты / Н. Д. Гальскова // Иностранные языки в школе. – 2008. – № 5. – C. 2–7.
Елизарова Г. В. Культура и обучение иностранным языкам / Г. В. Елизарова. – СПб. : Каро, 2005. – 352 с.
Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 1 – 4 класи. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://osvita.ua/doc/files/news/ 570/57067/inozemna4mova4poyasnyuvalna4znz4sznz4144.pdf.
Ніколаєва С.Ю. Міжкультурна іншомовна освіта в Україні : ключові проблеми // Іноземні мови. – 2016. – № 2. – С. 3–9.
Садохин А.П. Межкультурная компетентность: понятие, структура, пути формирования / А. П. Садохин // Журнал социологии и социальной антропологии. – 2007. – Том Х. – №1. – С. 125–139 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://jourssa.ru/sites/all/files/volumes/2007_1/Sadokhin_2007_1.pdf.
Сысоев П. В. Информационные и коммуникационные технологи в лингвистическом образовании : учеб. пособие. – М. : Книжный дом «Либроком», 2013. – 264 с.
Утехина А. Н. Межкультурная дидактика : монография / Под ред. Т. И. Зелениной. – М. : Флінта, 2012. – 280 с.
Черняк Н. В. Классификация моделей межкультурной компетенции //Альманах современной науки и образования. – Тамбов : Грамота, 2015. – № 2 (92). – C. 119 – 125 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.gramota.net/ materials/1/2015/2/31.html.
Bolten J. Interkulturelle Kompetenz / J. Bolten. – Landeszentrale für politische Bildung Thüringen. – Erfurt : Druckerei Sömmerda GmbH, 2007. – 124 S.
Byram M. S. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. – Clevedon, Philadelphia, Toronto, Sydney, Johannesburg : Multilingual Matters, Ltd., 1997. – 124 p.
Curriculum für den sprachpraktischen Deutschunterricht an pädagogischen Fakultäten der Universitäten und pädagogischen Hochschulen / Н. Ф. Бориско, В. М. Гутник, М. В. Кліментьєва та ін. – К. : Ленвіт, 2004. – 256 с.
Spitzberg B.H., Changnon G. Conceptualizing Intercultural Competence. // The sage handbook of intercultural competence. – Thousand Oaks, CA : Sage Publications, Inc., 2009. – P. 1– 51.
Thomas A., Kinast E.-U., Schroll-Machl S. (Hrsg.) : Handbuch Interkulturelle Kommunikation und Kooperation. Bd. 1: Grundlagen und Praxisfelder. – 2. Überarbeitete Auflage. – Göttingen : Vandenhoeck & Ruprecht, 2005. – 412 S.
Джерела ілюстративного матеріалу:
DU 1. Deutsch für Germanistikstudenten. Навчально-методичний комплекс / Н. Ф. Бориско, Х. Каспер-Хене, К. Бруннер, О. Г. Васильченко, Г. В. Гікова, Л. І. Клюшкіна, К. Лайх, М. Льонкер, Л. Г. Олексишина, Н. Є. Петращук. – Вінниця : Нова Книга, 2009. – 452 с.
DU 2. Deutsch für Germanistikstudenten. Навчально4мето4 дичний комплекс / Н. Ф. Бориско, Х. Каспер-Хене, Е. С. Бондаренко, О. Г. Васильченко, А. Гайтнер, В. М. Гутнік, М. Делеа, Л. І. Клюшкіна, К. Лайх, М. Льонкер, Г. Німчик, Л. Г. Олексишина, І. М. Осовська. – Вінниця : Нова Книга, 2011. – 344 с.
DU 3. Deutsch für Germanistikstudenten. Навчально-методичний комплекс / Н. Ф. Бориско, Х. Каспер-Хене, О. Г. Васильченко, Н. С. Жданова, Л. І. Клюшкіна, М. Льонкер, Г. В. Мельничук, Г. Німчик, Л. Г. Олексишина, І. М. Осовська. – Вінниця : Нова Книга, 2013. – 200 с.
DU 4. Deutsch für Germanistikstudenten. Навчально-методичний комплекс / Н. Ф. Бориско, Х. Каспер-Хене, О. Г. Васильченко, Н. С. Жданова, Л. І. Клюшкіна, М. Льонкер, Г. В. Мельничук. – Вінниця : Нова Книга, 2017. – 184 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Н. Ф. Бориско
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.