Тестова компетентність майбутнього вчителя іноземних мов і культур
DOI:
https://doi.org/10.32589/im.v0i4.149724Ключові слова:
вчитель іноземних мов і культур, методичні знання, методичні вміння, професійно-методична підготовка, 014.02 Середня освіта (мова і література), тестова компетентністьАнотація
Нова парадигма сучасної вітчизняної педагогічної освіти вимагає оновлення змісту і форм професійно-методичної підготовки майбутніх учителів іноземних мов і культур, зокрема готовності до ефективної організації контролю процесу і результату формування в учнів іншомовної комунікативної компетентності. У цьому контексті набуває актуальності формування тестової компетентності майбутнього вчителя іноземних мов і культур як здатності добирати, самостійно розробляти тести й ефективно використовувати тестові технології для реалізації контролю рівня сформованості в учнів іншомовної комунікативної компетентності та окремих її складників. Тестова компетентність в єдності її компонентів – специфічних методичних знань і методичних умінь – формується під час вивчення спеціальної дисципліни професійно- методичної підготовки «Сучасні підходи до тестування у навчанні іноземних мов» відповідно до навчального плану для студентів спеціальності 014 Середня освіта, спеціалізації 014.02 Середня освіта (мова і література).
Посилання
Аванесов В. С. Композиция тестовых заданий. Учебная книга. – 3-е изд., доп. – М. : Центр тестирования, 2002. – 240 с.
Акатова Н. Г. Компьютерное тестирование как современный метод преподавания иностранного языка / Н. Г. Акатова [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.rusnauka.com/13_NPN_2010/Philologia/65859.doc.htm.
Балуян С. Р. Культурно-исторический и лингводидактческий детерминизм развития языковой тестологии в США : автореф. дис. на соискание уч. степени доктора пед. наук : 13.00.02 – теория и методика обучения и воспитания (иностранные языки). – Нижний Новгород, 2010. – 49 с.
Балыхина Т. М. Словарь терминов и понятий тестологии / Т. М. Балыхина. – М. : Русский язык, 2006. – 162 с.
Блинова Л. М. Компьютерное тестирование по английскому языку для студентов-заочников : преимущества и недостатки / Л. М. Блинова, А. О. Долгова // Межкультурная коммуникация и профессионально-ориентированное обучение иностранным языкам : Материалы науч. конф., Минск (30 октября 2009 г.). – Минск, 2010. – С. 174-175.
Бурлачук Л. Ф. Словарь-справочник по психодиагностике / Л. Ф. Бурлачук. – 3-е изд. – СПб : Питер, 2007. – 668 с.
Дроздова А. В. Методика тестового контроля процесса формирования коммуникативной компетенции студентов, изучающих французский как второй иностранный на базе английского (языковой вуз, начальный этап) : автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук : 13.00.02 – теория и методика обучения и воспитания (иностранный язык) / А. В. Дроздова. – М., 2010. – 23 с.
Дроздова А. В. Тестовый контроль формирования коммуникативной компетенции студентов во французском языке как второй иностранном на начальном этапе / А. В. Дроздова // Иностранные языки в школе. – 2010. – № 6. – С. 73-78.
Дубаков А. В. Формирование компетенции будущего учителя иностранного языка : содержательные и организационно-технологические аспекты / А. В. Дубаков // Научно-методический электронный журнал «Концепт». – 2015. – Т. 13. – С. 2576-2580 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: e-koncept.ru/2015/85516.htm.
Киселева Н. И. Необходимость овладения понятийно-терминологическим аппаратом науки посредством изучения методики преподавания русского языка / Н. И. Киселева // Ученые записки Орловского государственного университета. – 2014. – № 1 (57). – С. 360-363.
Ковальчук О. Тестова компетентність викладача вищої школи / О. Ковальчук // Матеріали звітних наукових конференцій кафедри педагогіки. – Львів : Вид. центр ЛНУ імені Івана Франка. – 2006. – Вип. 5. – С. 36-41.
Коккота В. А. Лингводидактическое тестирование : науч.-теорет. пособие. – М. : Высш. шк., 1989. – 127 с.
Крылова Е. А. К вопросу о взаимоотношении традиционного контроля и педагогического мониторинга в системе иноязычного образования в неязыковом вузе / Е. А. Крылова // Вестник ТГПУ. – 2014. – № 3 (144). – С. 117-121.
Матиенко А. В. Стратегии выполнения теста в структуре тестовой компетенции учащихся / А. В. Матиенко // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. – 2008. – Вып. 71. – С. 276-282.
Мильруд Р. П. Компетенции учителя – основа успешного развития компетенций учащихся [Електронний ресурс]. – Режим доступу: old.prosv.ru/Attachment.aspx?Id=7410.
Овчаренко В. П. Компьютерное тестирование как метод оценивания уровня сформированности лингвистической компетенции (английский язык, неязыковой вуз) : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 – теория и методика обучения и воспитания (иностранные языки) / В. П. Овчаренко. – Пятигорск, 2007. – 19 с.
Олешков М. Ю. Современный образовательный процесс : основные понятия и термины / М. Ю.Олешков, В. М. Уваров. – М. : Компания Спутник+, 2006. – 191 с.
Сухих О. В. Средства и методы профессиональной лингводидактической подготовки преподавателя иностранных языков и культур : дис. … докт. пед. наук: 13.00.02, 13.00.08 / Сухих Олег Владимирович. – Пятигорск, 2005. – 367 с.
Юй Тичжуан. Методические основы лингводидактического тестирования по РКИ с помощью компьютерных технологий (в условиях китайского языкового вуза) : автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук: 13.00.02 – теория и методика обучения и воспитания (русский язык как иностранный) / Юй Тичжуан. – М., 2008. – 23 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Н. В. Майєр
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.