Критерії відбору автентичних подкастів для навчання майбутніх інженерів-механіків англійського професійно орієнтованого монологічного мовлення
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2019.2.169281Ключові слова:
подкаст, англійське професійно орієнтоване монологічне мовлення, інформаційно-комунікаційна технологія подкастингу, критерії відбору, майбутній інженер-механік.Анотація
Статтю присвячено питанню відбору англомовних подкастів у галузі методики навчання майбутніх інженерів-механіків англійського професійно орієнтованого монологічного мовлення, що передбачає використання інформаційно-комунікаційної технології подкастингу. Ключовим моментом у здійсненні відбору подкастів є окреслення та обґрунтування відповідних критеріїв. Критерії відбору англомовних подкастів зумовлені методичним доробком, специфікою навчання майбутніх інженерів-механіків, а також лінгвістичними, акустичними та психолінгвістичними факторами, які спричиняють труднощі в процесі розуміння подкастів та впливають на успішність формування іншомовної комунікативної компетентності в монологічному мовленні. До особливостей, що визначають специфіку навчання майбутніх фахівців у галузі інженерної механіки, автор відносить суб’єкт і мету навчання, програмні вимоги стосовно рівня розвитку в студентів умінь монологічного мовлення, а також змісту тематичних модулів для відповідного року навчання, особливості організації навчального процесу. До лінгвістичних факторів, зі свого боку, належать фонетичні, лексичні, граматичні та композиційно-смисловий. Виокремлення акустичних факторів зумовлено наявністю фонового шуму в автентичних подкастах, створених у реальних умовах виробництва. Психолінгвістичні фактори виявляються в доступності та посильності інформації в подкасті, її мотиваційній цінності, ступені її інформативності та проблемності, достовірності та об’єктивності, професійної актуальності й новизни, а також тривалості звучання подкасту. Серед основних критеріїв добору подкастів автор називає критерії професійної спрямованості, відповідності програмним вимогам щодо рівня володіння іноземною мовою, тематичності, автентичності, ситуативності, мотиваційної цінності, професійної актуальності та ін.
Посилання
Бакаєва, Г. Є. , Борисенко, О.А., Зуєнок, І. І. … Ходцева, А. О. (2005). Програма з англійської мови для професійного спілкування. Київ: Ленвіт.
Бирюк, О. В. (2006). Методика формування соціокультурної компетенції майбутніх учителів у навчанні читання англомовних публіцистичних текстів. (Дис. канд. пед. наук). Київський національний лінгвістичний університет, Київ.
Гальскова, Н. Д., & Гез, Н. И. (2006). Теория обучения иностранным языкам: лингводидактика и методика. Москва: Издательский центр «Академия». Елухина, Н. В. (1991). Основные трудности аудирования и пути их преодоления. Москва: Рус. язык.
Лавриш, Ю. Е. (2017). Робоча програма кредитного модулю «Англійська мова для професійно орієнтованого спілкування. Ділове мовлення» для студентів за спеціальністю 131 Прикладна механіка, 133 Галузеве машинобудування. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського.
Малетина, Л. В. (2007). Обучение иноязычному монологическому говорению во взаимосвязи с информативным чтением в процессе профессиональной подготовки будущего инженера. (Дисс. канд. пед. наук). ГОУ ВПО «Пермский государственный технический университет», Пермь.
Малушко, Е. Ю. (2013). Методика формирования иноязычной профильной аудитивной компетенции магистрантов лингвистики (на основе инфокоммуникационной технологии подкастов, английский язык). (Дисс. канд. пед. наук). ФГБОУ ВПО «Пятигорский государственный лингвистический университет», Пятигорск.
Майєр, Н. В. (2010). Критерії відбору навчального матеріалу для самостійного оволодіння франкомовним діловим писемним спілкуванням майбутніми документознавцями. Взято з: http://www.stattionline. org.ua/ psih/88/15895-kriteriD1%97-vidboru-navchalnogo-materialu-dlya-samostijnogo-ovolodinnya-franko-movnim-dilovim-pisemnim-spilkuvannyam-majbutnimi-dokumentoznavcyami.html.
Федоренко, Ю. П. (2008). Доцільність і особливості використання аудіо і відеоматеріалів на уроках іноземної мови. Взято з: http://www.rusnauka.com10_NPE_2008Philologia/29839.doc.htm.
Федорова, І. А. (2006). Навчання майбутніх економістів- міжнародників професійно спрямованого англомовного монологу-повідомлення. (Дис. канд. пед. наук). Київський національний лінгвістичний університет, Київ.
Bell, D. (2003). TV News in the EFL/ESL classroom: criteria for selection. The Electronic Journal for English as a Second Language, 3 (VII), 1-17.
Stahr, L. S. (2009). Vocabulary knowledge and advanced listening comprehension in English as a foreign language. Studies in Second Language Acquisition, 4 (31), 577-607. https://doi.org/10.1017/S0272263109990039.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 О. В. Ващило
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.