ЗМІСТ ЛАТИНСЬКОМОВНОЇ ЛІНГВІСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ – ФАХІВЦІВ З ІНОЗЕМНИХ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2020.4.219325Ключові слова:
латинськомовна лінгвістична компетентність, латинська мова, студенти філологічного профілю, субкомпетентністьАнотація
На основі аналізу теоретичних праць, підручників
з латинської мови для студентів філологічного про-
філю, а також результатів опитування, проведеного
поміж викладачами, обґрунтовано та розроблено зміст
латинськомовної лінгвістичної компетентності май-
бутніх філологів – фахівців з іноземних мов, окреслено
її компонентний склад. Дисципліна «Латинська мова»
покликана ознайомити студентів з основними по-
няттями та термінами лінгвістики, розширити їхній
лінгвістичний світогляд, підготувати до вивчення за-
гальнотеоретичних предметів лінгвістичного циклу, а
також створити ґрунтовне лінгвістичне підґрунтя для
вивчення сучасних мов, тому в контексті навчання вона
майбутніх філологів набуває ознак фундаментальної на-
вчальної дисципліни, оскільки фахівець з іноземних мов
повинен вільно володіти лінгвістичною термінологією,
знаннями про закони та принципи функціонування мовних
явищ у синхронії та діахронії, орієнтуватися в питаннях
теоретичної граматики, фонетики, лексикології іно-
земних мов, здійснювати аналіз мовного матеріалу на
синхронному та діахронному рівнях. Серед компонентів
латинськомовної лінгвістичної компетентності май-
бутніх філологів визначено три основних субкомпетент-
ності – фонетичну, лексичну, граматичну. Вони охоплю-
ють систему теоретичних знань з фонетики, лексики,
граматики, історії латинської мови, практичних вмінь
оперувати здобутими знаннями, а також здатність та
готовність їх застосовувати у процесі розв’язання про-
фесійних проблем лінгвістичного характеру та завдань,
пов’язаних з вивченням, дослідженням та користуванням
іноземною мовою. У статті розмежовано мовну (яка
охоплює мовні знання та мовленнєві навички, орієнтовані
на формування комунікативних умінь) та лінгвістичну
(яка спрямована на осмислення студентами сутнос-
ті та закономірності мовних явищ, процесів, законів
мовних систем, генетичних та контактних процесів)
компетентності.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 В’ячеслав Миколайович Шовковий, Олеся Василівна Лазер-Паньків, Тетяна Анатоліївна Шовкова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.