ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОГО КОРИГУВАЛЬНОГО ЗВОРОТНОГО ЗВ’ЯЗКУ МІЖ ВИКЛАДАЧЕМ ТА СТУДЕНТОМ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2020.4.219328Ключові слова:
зворотний зв’язок, коригувальний зворотний зв’язок, зворотний зв’язок між викладачем та студентом, експліцитний зворотний зв’язок, імпліцитний зворотний зв’язок, процес вивчення іноземної мови.Анотація
У статті розкрито проблему забезпечення ефек-
тивного коригувального зворотного зв’язку, як одного із
видів зворотного зв’язку між викладачем та студентом у
процесі вивчення іноземної мови у вищому закладі освіти.
У даному дослідженні коригувальний зворотний зв’язок
розглядається як спосіб корекції помилок студента на
етапі контролю знань, умінь та навичок. Визначено функ-
ції зворотного зв’язку. Проаналізовано механізм та етапи
здійснення зворотного зв’язку, розкрито його аспекти. У
роботі докладно схарактеризовано усний та письмовий
коригувальний зворотний зв’язок. Виокремлено види усно-
го – експліцитний (прямий), металінгвістичний, імпліцит-
ний (непрямий) та письмового коригувального зворотно-
го зв’язку – прямий та непрямий. Підвиди непрямого усно-
го коригувального зворотного зв’язку (перефразування
висловлення, запит уточнення, домагання правильної
відповіді й повторення з наголосом на помилці) схаракте-
ризовано з погляду їхніх особливостей, відмінностей та
ефективності їх використання. Проаналізовано підхід до
виправлення помилок студента в письмовій роботі та в
усному мовленні. У роботі акцентовано увагу на умовах
ефективного забезпечення коригувального зворотного
зв’язку. З’ясовано, що для того, щоб зворотний зв’язок
був ефективним, слід дотримуватися послідовності
в його організації, поєднувати різні види, ураховувати
рівень засвоєння матеріалу студентами, їхню реакцію,
розуміння його необхідності та обговорювати помилки
зі студентами. Здійснення коригувального зворотного
зв’язку розглянуто в різних формах навчання: очній та
дистанційній. Визначено перспективи подальших дослі-
джень, які мають бути спрямовані на науково обґрунто-
ваний аналіз та добір ефективних прийомів, методів та
засобів здійснення коригувального зворотного зв’язку на
різних етапах практичного заняття, у різних формах та
видах роботи, а також у розрізі інноваційних технологій
навчання, які викладач іноземної мови зможе використо-
вувати в практичній діяльності.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Віта Іванівна Филипська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.