МАСОВІ ВІДКРИТІ ОНЛАЙН-КУРСИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ І РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ЯК ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ НАВЧАЛЬНО-СТРАТЕГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2020.4.219944Ключові слова:
критичне мислення, кліпове мислення, масові відкриті онлайн-курси, студенти закладів вищої освітиАнотація
Формування критичного мислення набуває
особливої актуальності і важливості, оскільки
соціальний та технічний прогрес висуває до
особистості вимогу вміти швидко адаптува-
тися до сучасних умов функціонування суспіль-
ства, бути здатною до змін і самовдосконален-
ня, знаходити шляхи розв’язання соціальних і
професійних завдань у нетипових ситуаціях.
Інтенсивні процеси глобалізації й інформа-
тизації вимагають від сучасного студента
закладу вищої освіти нового типу мислення,
яким, як ми вважаємо, і є критичне мислення.
Сьогодні формування критичного мислення
набуває особливої актуальності і важливості,
оскільки соціальний та технічний прогрес ви-
суває до особистості вимогу вміти швидко
адаптуватися до сучасних умов функціонуван-
ня суспільства, бути здатною до змін і само-
вдосконалення, знаходити шляхи розв’язання
соціальних і професійних завдань у нетипових
ситуаціях. У сучасному освітньому просторі
критичне мислення є основою навчальної діяль-
ності. Результати зрізів критичного мислення
студентів свідчать про його середні та низькі
показники. Навички критичного мислення спо-
стерігаються в студентів зазвичай ситуатив-
но і не мають системності: більшість молодих
людей не можуть пояснити, чому в деяких ви-
падках їм вдається критично осмислити певне
явище, а в інших вони сприймають факти у
готовому вигляді, не піддаючи їх критичному
аналізу; не усвідомлюють сутності критичного
мислення та механізму його здійснення; термін
«критичне мислення» переважно асоціюється
у них із критикою, що спрямована на знахо-
дження негативних аспектів певних явищ та
засудження того, що не відповідає прийнятим
у певному середовищі поглядам. Вважаємо, що
ефективним засобом формування критичного
мислення студентів можуть стати масові від-
криті онлайн курси.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олена Сергіївна Конотоп
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.