Професійно орієнтована комунікативна компетентність майбутніх викладачів іноземних мов як сучасна тенденція вищої освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32589/1817-8510.2023.4.295039

Анотація

Проаналізовано сучасний стан професійної підготовки вчителів / викладачів іноземних мов у світлі релевантних
наукових джерел із метою скласти уявлення про наукові здобутки з питань формування міжкультурної комунікативної компетентності майбутніх фахівців освіти, що набули визнання наукової спільноти задля розробки теоретичного підґрунтя системи формування професійно орієнтованої комунікативної компетентності (ПОКК) майбутніх викладачів англійської мови. Постульовано, що професії, пов’язані з освітою залишаються актуальними, оскільки навіть із застосуванням штучного інтелекту, автоматизовані механізми не здатні їх замінити. Аналіз, синтез, порівняння та узагальнення слугували аналітичною лінзою для ретельного вивчення науково-методичної літератури, загальноєвропейських та національних нормативно-правових актів у вищій освіті. Здійснено категоріальне оцінювання поняття «професійно орієнтована комунікативна компетентність», що є анклавом «міжкультурної комунікативної компетентності». Актуальний стан методологічних засад і науково-методичного забезпечення процесу формування в майбутніх фахівців міжкультурної комунікативної компетентності окреслює такі проблеми: неповна деталізація у професійно орієнтованій іншомовній підготовці бакалаврів та магістрів освіти; відсутність Державного стандарту вищої мовної освіти для підготовки майбутніх вчителів / викладачів ІМ; обмеження підручників та посібників для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Задля успішної реалізації досліджуваної підготовки у науковій теорії та практиці є розуміння необхідності розробки: цілісної концепції міжкультурної іншомовної освіти в різних типах навчальних закладів (С. Ю. Ніколаєва), побудована за принципом наступності; системи формування англійськомовної ПОКК майбутніх фахівців освіти з урахуванням специфіки їх фаху та подальшого професійного розвитку, вимог до володіння ІМ, потреб ринку праці, який швидко змінюється та, як наслідок, осучаснення технологій професійної підготовки, практичного впровадження ефективних форм і методів їх навчання в освітній процес закладів вищої освіти.

Опубліковано

2024-01-02

Номер

Розділ

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ І КУЛЬТУР У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ