Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти 2020: вплив на навчання іноземних мов і культур в Україні
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2024.2.306338Анотація
У статті узагальнено досягнення науковців у створенні Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти (ЗЄР) і конкретизовано етапи їх розроблення: 2001–2018, 2018–2020, 2020–2023 роки та пізніше. Описано зміст кожного з етапів. Доведено актуальність вивчення проблеми викорис-
тання оновлених ЗЄР на сучасному етапі навчання іноземних (ІМ) в Україні. Установлено, що врахування ЗЄР 2020 нині є недостатнім. Ця теза підтверджена аналізом державних документів з мовної освіти; державних стандартів середньої та вищої освіти; типових програм з ІМ для закладів середньої та вищої освіти й освітніх програм закладів вищої освіти; робочих навчальних програм, підручників та посібників з ІМ і методики їх викладання; національних тестів з ІМ, наукових досліджень і публікацій з методики навчання ІМ. Зроблено висновок про необхідність оновлення всіх названих вище документів з урахуванням змін, внесених до ЗЄР 2020: концептуальних положень; оновлених підходів до використання цієї публікації в навчанні ІМ; удосконалених дескрипторів; уточнених тенденцій застосування активного підходу до навчання ІМ; уточнених понять “інтеракція” та “медіація”; розширених тлумачень підходів “багатомовний” та “багатокультурний”; поглиблених методичних поглядів на режими комунікації та
значення медіації в навчанні та вивчені ІМ; переосмислених підходів до оцінювання досягнень у володінні ІМ здобувачами освіти; конкретизованою роллю контролю та оцінювання в освітньому процесі з ІМ; переглянутих рекомендацій з мовного тестування в університетах та інше. У перспективі
потрібно реалізувати такі основоположні наукові розвідки на засадах ЗЄР 2020 в Україні: уточнення рівнів володіння ІМ від початкової школи до аспірантури; визначення необхідної кількості навчальних аудиторних годин для оволодіння ІМ на кожному з рівнів освіти; конкретизація цілей формування іншомовної комунікативної компетентності на різних етапах навчання в закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО) та закладах вищої освіти (ЗВО); деталізація набору компетентностей для формування та вдосконалення на різних рівнях навчання у ЗЗСО та ЗВО (рівнях початкової, базової середньої та профільної середньої освіти; рівнях бакалаврату, магістратури та аспірантури); розроблення системи специфікацій усіх видів національних тестів (НМТ, ЄФВВ, ЄВІ); адаптування технології діяльнісного підходу до умов іншомовної освіти в Україні.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.