Використання засобів штучного інтелекту для формування в студентів-філологів англійськомовної лінгвосоціокультурної компетентності
DOI:
https://doi.org/10.32589/1817-8510.2024.3.312470Анотація
У статті проаналізовано використання засобів штучного інтелекту в закладах вищої освіти для формування в студентів-філологів англійськомовної лінгвосоціокультурної компетентності. Мета дослідження полягає у визначенні впливу
засобів ШІ на освітній процес. Обґрунтовано доцільність залучення платформ на основі ШІ як на практичних заняттях, так і під час самостійної роботи здобувачів вищої освіти. Наведено приклади актуальних платформ і застосунків, які можуть
бути корисними як викладачам, так і студентам для формування лінгвосоціокультурної компетентності, надано стислу
характеристику кожної з платформ. Виділено основні пункти застосування ШІ для викладачів і вчителів, як-от: власне навчання студентів предметів або курсів, партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу, участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища, управління освітнім процесом, фасилітація у виконанні адміністративних задач, безперервний професійний розвиток та допомога в підвищенні кваліфікації викладачів і вчителів. Описано переваги використання ШІ, такі як: автоматизованість, інклюзивність, вседоступність, індивідуалізованість, адаптивнішсть тощо, а також встановлено недоліки, наприклад, ризик порушення правил
академічної доброчесності, розвиток залежності від технологій, що може спровокувати зниження когнітивних здібностей, зокрема критичного та креативного мислення, а також фальсифікація та фабрикація відповідей, наданих чат-ботами.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.