Франкомовна медіареклама як засіб формування міжкультурної компетентності у студентів мовних спеціальностей
DOI:
https://doi.org/10.32589/im.v0i1.122634Ключові слова:
міжкультурна компетентність, медіа-реклама, стереотипи, французька мова, студенти мовних спеціальностейАнотація
Формування міжкультурної компетентності є головним пріоритетом сучасної освіти, особливо це актуально для навчання студентів мовних спеціальностей, які знаходяться безпосередньо у контакті з іноземною мовою і культурою. Міжкультурна комунікація може відбуватися як через прямий контакт з носіями мови, так і опосередковано через вивчення автентичних текстів. У статті представлено франкомовну медійну рекламу як засіб формування міжкультурної компетентності у студентів. Розглянуто стереотипи як форму соціальних репрезентацій та їхню роль і місце у медійній рекламі. Виділені етапи у роботі з відеорекламою. Наведено приклад методичної розробки на матеріалі відеореклами з метою формування міжкультурної компетентності у студентів мовних спеціальностей.
Посилання
Аксьонова В. І. Міжкультурна комунікація як атрибут соціокультурної життєдіяльності суспільства / В. І. Аксьонова // Гуманітарний вісник ЗДІА. – 2011. – №45. – С. 128 – 140.
Бутенко Н. Ю. Соціальна психологія в рекламі [Електронний ресурс] / Н. Ю. Бутенко. – Режим доступу http:// www.readbook.com.ua/book/37/935/.
Елизарова Г. В. Формирование межкультурной компетенции студентов в процессе обучения иноязычному общению: дис. … докт. пед. наук: 13.00.02. / Елизарова Галина Васильена. – СПб., 2001. – 371 с.
Карамышева Т. В. Реклама как компонент межкультурной коммуникации / Т. В. Карамышева, А. И. Иванченко // Уроки французского языка: Спб., 2001. – С. 97 - 132.
Колбіна Т. В. Сутність міжкультурної комунікації як особливої форми соціальної взаємодії представників різних культур / Т. В. Колбіна // Вісник ХДАК. – Випуск 31. – 2010. – С. 108 - 116.
Мельник П. Ю. Засвоєння соціокультурних стереотипів у роботі з рекламними повідомленнями / П. Ю. Мельник // Іноземні мови. – 2002. – № 1 – С. 12 - 15.
Руснак Д. А. Соціокультурні аспекти формування граматичної компетенції у майбутніх викладачів французької мови / Д.А. Руснак // Вісник КНЛУ : Педагогіка та психологія. – Вип. 8. – 2005. – C. 201–206.
Руснак Д. А. Критерії відбору автентичного матеріалу для навчання франкомовної граматики студентів філологів ІІ курсу / Руснак Д. А. // Психолого-педагогічні проблеми освіти і виховання в умовах глобалізації та інтеграції освітніх процесів : Тези доповідей наукової конференції кафедри ЮНЕСКО КНЛУ, 12 грудня 2007 р. [відп. редактор Чернуха А. М. ]. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2007. – С. 286–288.
Томская М. В. Рекламный дискурс в гендерном аспекте /
М. В. Томская // Вестник МГЛУ. – 2014. – С. 95 – 108.
Bartes R. Le message publicitaire / Roland Bartes // L’aventure sémiologique / R. Barthes. – Paris: Éditions du Seuil, 1985. – P. 243 - 248.
Byram M. Développer la dimension interculturelle dans l’enseignement des langues: une introduction pratique à l’usage des enseignants / Byram. M., Gribkova B., Sarkey H. –
Conseil de l’Europe, Strasbourg, 2002. – 46 p.
Desvarte E. La publicité est omniprésente mais nous influence telle ? [Ressource électronique] / Elisabeth Desvarte // Psychologie sociale. – 2015. – Àccessible à : http://www.psychologiesociale.com/index.php?option=com_content&task=view&id= 96&Itemid=44.
Geay C. La publicité entretient-elle les stéréotypes sur les femmes ? [Ressource électronique] / G. Clémence, G. Paola et N.-P. Constance – le 21 février 2012 – Àccessible à: http://tpestereotypesfemininspub.eklablog.com/.
Gomez S. Les stéréotypes masculins dans la publicité [Ressource électronique] / S. Gomez // Psychologie, Tendances publicitaires. – 28 novembre 2012. – Àccessible à: http://com-gom.com/2012/ 11/28/les-stereotypes-masculins-dans-la-publicite/.
Moscovici S. Des représentations collectives aux représentations sociales : éléments pour une histoire / S. Moscovici // In Jodelet D. Les représentations sociales. – Presses Universitaires de France, 1989 – P. 62 - 86.
Narcy - Combes M. - F. La publicité comme support à l’éveil interculturel / M. - F. Narcy - Combes // Cahiers de l’APLIUT. – 2004. – Vol. XXIII. – № 3. – P. 7 - 24.
Perbet O. Stéréotypes et impact de la publicité [Ressource électronique] / O. Perbet. – Àccessible à: http://www.mercatiqueelectronique.com/encadrer-publicite/stereotypes-impactpublicite/.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Д. А. Руснак
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.