Кооперативно-інтерактивні методи навчання у формуванні міжкультурної компетентності студентів (з досвіду вищої освіти США)

Автор(и)

  • С. В. Федоренко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»., Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32589/im.v0i2.132630

Ключові слова:

вища школа США, міжкультурна компетентність, кооперативно-інтерактивні методи навчання, сократівський метод на основі критичного читання, метод творчих письмових робіт «РАФТ».

Анотація

У статті  висвітлено роль кооперативно-інтерактивних методів у формуванні міжкультурної компетентності студентів у вищій школі США. Окреслено погляди зарубіжних дослідників на сутність поняття «міжкультурна компетентність». Охарактеризовано основні риси кооперативноінтерактивних методів навчання у вищій школі США. Розглянуто особливості застосування сократівського методу на основі критичного читання і методу творчих письмових робіт «РАФТ» з огляду на ефективність цих методів у формуванні міжкультурної компетентності американських студентів бакалаврату.

Біографія автора

С. В. Федоренко, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського».

Доктор педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри теорії, практики та перекладу англійської мови.

Посилання

Ang S. Handbook of cultural intelligence : theory, measurement, and applications / Soon Ang, Linn Van Dyne. –N. Y. : M. E. Sharpe, 2008. – 432 p.

Buehl D. Classroom strategies for interactive learning / Doug Buehl. – N. Y. : International Reading Association, 2008. – 232 p.

Buon T. Not another syndicate group : making group work a worthwhile exercise / Tony Buon // Development and learning in organization. – 2004. – Vol. 18. – No 1. –P. 15–17.

Casement W. The great canon controversy : the battle of the books in higher education / W. Casement. – Somerset, NJ : Transaction Publishers, 1997. – 187 p.

Collier K. G. Peer-group learning in higher education : the development of higher order skills / K. G. Collier // Studies in Higher Education. – 1980. – Vol. 5. – No 1. – P. 55–62.

Dreyfus H. L. All things shining : reading the Western classics to find meaning in a secular / Hubert L. Dreyfus, Sean Dorrance Kelly. – N. Y. : Free Press, 2011. – 272 p7.

Earley P. C. Cultural intelligence : individual interactions across cultures / P. Christopher Earley, Soon Ang. – Palo Alto, CA : Stanford, 2003. –379 p.

Fantini A. Becoming better global citizens: the promise of intercultural competence / Alvino Fantini // Adult Learning. – 1991. – Vol. 2. – No 5. – P. 15–19.

Fantini A. Language : an essential component of intercultural communicative competence / Alvino Fantini // The Routledge handbook of language and intercultural communication : [Ed. Jane Jackson]. – London & New York : Routledge. – P. 263–278.

Livermore D. Leading with cultural intelligence : the new secret to success / David Livermore. – N. Y. : AMACOM, 2009. – 240 p.

Macmillan English dictionary for advanced learners. – Bloomsbury Publishing, 2011. – 1748 p.

Mangrum J. Sharing practice through socratic seminars / Jennifer Mangrum // Phi Delta Kappan. – 2010. – Vol. 91. – No 7. – P. 40–43.

Peterson B. Cultural intelligence : a guide to working with people from other cultures / Brooks Peterson. – Yarmouth, ME : Intercultural Press, 2004. – 240 р.

Pratt M. L. Humanities for the future : reflections on the Western culture debate at stanford / M. L. Pratt // The politics of liberal education [D. J. Gless, B. Herrnstein Smith (Eds)]. – Durham : Duke University, 1992. – P. 13–31.

Rand A. The romantic manifesto : a philosophy of literature / Ayn Rand. – N. Y. : New American Library, 1971. – 208 p.

Rosenblatt L. M. Literature as exploration / L. M. Rosenblatt. – N. Y. : The Modern Language Association of America. – 321 р.

Rule W. S. Seventy years of changing great books at St. John’s College : dissertation for the degree of doctor of philosophy in the College of Education, Georgia State University / William Scott Rule. – Georgia State University, 2009. – 166 p. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://scholarworks.gsu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1036&context=eps_diss.

Santa C. Project CRISS : creating independence through student owned strategies / Carol M. Santa, Lynn T. Havens, Bonnie J. Valdes. – Dubuque, IA : Kendall Hunt, 2004. – 305 p.

Seelye H. N. Teaching culture : strategies for intercultural communication / H. Ned Seelye. – Lincolnwood, IL : National Textbook Company, 1993. – 336 p.

Shore B. Twice"born, once conceived : meaning construction and cultural cognition / Bradd Shore // American Anthropologist. – 1991. – Vol. 93. – No 1. – P. 9–27.

Tredway L. Socratic seminars : engaging students in intellectual discourse / Lynda Tredway // Educational Leadership. – 1995. – Vol. 53. – No 1. – Р. 26–29.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-29

Номер

Розділ

Наукові статті