Вимоги до сучасного викладача іноземних мов вищого навчального закладу
DOI:
https://doi.org/10.32589/im.v0i3.122349Ключові слова:
сучасний викладач іноземних мов, професійна компетентність, методична компетентність, медіакомпетентність, ІКТкомпетентність, вищий на вчальний закладАнотація
У статті окреслено вимоги до викладача іноземних мов у контексті сучасних тенденцій організації навчальнови ховного процесу з іноземних мов у вищій школі. Проаналізовано складники професійної компетентності викладача іноземних мов, серед яких основне місце посідаєметодична компетентність. Обґрунтовано необхідність володіння сучасним викладачем медіа та ІКТкомпетентністю.Посилання
Булин-Соколова Е.И. Научно-педагогическое обеспечение процесса информатизации общего образования: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.02 / Е. И. Булин-Соколова. – М., 2010. – 46 с.
Гринько В. О. Психологічні засади розвитку професійної мобільності викладача вищої школи: дис. … канд. психолог. наук: 19.00.07 / Гринько Вікторія Олександрівна. – Київ. – 2012. – 203 с.
Драйден Ґордон. Революція в навчанні / Драйден Ґордон, Вос Джаннетт / Перекл. з англ. М. Олійник. – Львів: Літопис, 2005. – 542 с.
Зеер Э.Ф. Психология профессий: учеб. пособие [для студ. вузов] / Э. Ф. Зеер. – [3-е изд., перераб., доп.]. – М.: Академический Проект; Фонд «Мир», 2005. – 336 с.
Кронбергская декларация о будущем процессов приобретения и передачи знаний: Высшее образование сегодня. – 2007. – №9. – С. 74 – 75.
Крузе Б.А. Формирование лингвомультимедийной компетентности будущего учителя иностранного языка: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02: «Теория и методика обучения и воспитания (иностранные языки, уровень высшего профессионального образования)» / Б. А. Крузе. – Нижний Новгород, 2009. – 22 с.
Левченко Т.І. Розвиток освіти та особистості в різних педагогічних ситемах: моногр. / Т. І. Левченко. – Вінниця: Видво «Нова книга», 2002. – 512 с.
Михалевская И.И. Лингводидактические аспекты обогащения терминологической речи студентов языковых вузов: На материале терминов методики преподавания английского языка: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Михалевская Ирина Ивановна. – М., 2001 – 253 с.
Національна доктрина розвитку освіти у ХХІ столітті [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/347/2002
Преподаватель в XXI веке: рек. указ. [2000-2010 гг.] / сост.: О.П. Шрейн, Е.А. Штумпф; под ред. О.И. Ткаченко. – Челябинск: Изд-во ЮУрГУ, 2010. – 147 с.
Сенашенко В.С. Индивидуализация учебного процесса как основа обновления характера и видов профессиональной деятельности преподавателя высшей школы / В. С. Сенашенко, О. В. Богословская [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.conf.muh.ru/071227/ thesis_Senashenko2.htm
Сериков В.В. Обучение как вид педагогической деятельности : учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / В. В. Сериков; под ред. В. А. Сластёнина, И. А. Колесниковой. – М.: Издательский центр «Академия», 2008. – 256с.
Соловова Е.Н. Интегративно-рефлексивный подход к формированию методической компетенции преподавателя иностранного языка в системе непрерывного профессионального образования: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.02 «Tеория и методика обучения и воспитания (иностранные языки)» / Е.Н.Соловова. – М., 2004. – 33 с.
Сухих О.В. Средства и методы профессиональной лингводидактической подготовки преподавателя иностранных языков и культур: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.02, 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / О. В. Сухих. – Пятигорск, 2005. – 36 с.
Федоров А.В. Развитие медиакомпетентности и критического мышления студентов педагогического вуза: монография. – М.: Изд-во МОО ВПП ЮНЕСКО «Информация для всех», 2007. – 616 c.
Чичерина Н.В. Концепция формирования медиаграмотности у студентов языковых факультетов на основе иноязычных медиатекстов: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.02/ Н. В. Чичерина. – Санкт-Петербург. – 2008. – 50 с.
Шишко А.В. Формування педагогічної компетентності майбутнього викладача іноземної мови у процесі магістерської підготовки: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / А. В. Шишко. – Кіровоград, 2008. – 23 с.
European Profile for Language Teacher Education – A Frame of Reference: A Report to the European Commission Directorate General for Education and Culture / Written by Michael Kelly, Michael Grenfell, Rebecca Allan, Christine Kriza and William McEvoy. – University of Southampton, 2004. – 124 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ec.europa.eu/languages/documents/ doc477_en.pdf
Perrenoud P. Dix nouvelles compétences pour enseigner, Issy-les-Moulineaux : ESF, 2004. – 79 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Н. В. Майєр
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.