Методична субкомпетентність майбутнього викладача французької мови з формування професійно орієнтованої граматичної компетентності
DOI:
https://doi.org/10.32589/im.v0i1.122537Ключові слова:
майбутній викладач, методичні знання, методичні навички, методичні вміння, граматична компетентність, французька моваАнотація
У статті охарактеризовано методичну субкомпетентність майбутнього викладача французької мови з формування професійно орієнтованої граматичної компетентності. На основі аналізу особливостей професійно орієнтованої граматичної компетентності майбутніх учителів французької мови та цілей, які реалізує викладач у процесі її формування, визначено методичні знання, навички та вміння, якими повинні оволодіти магістранти для ефективної професійно-методичної діяльності з формування у студентів зазначеної компетентності.Посилання
Акишина А. А. Учимся учить: для преподавателя русского языка как иностранного / А. А. Акишина, О. Е. Каган. – 2:е изд., испр. и доп. – М. : Рус. яз. Курсы, 2002. – 256 с.
Белякова Е. А. Проблемные задания как средство формирования иноязычной коммуникативной компетенции будущих учителей иностранного языка (на материале английского языка): автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (ино: странные языки)» / Е. А. Белякова. – Ярославль, 2011. – 24 с.
Бободжанова Л.К. Формирование иноязычной грамматической компетенции с учётом национально-культурных особенностей изучаемого языка в сфере профессионального общения: автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук : спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образо: вания» / Л. К. Бободжанова. – СПб., 2008. – 24 с.
Вовк О. І. Формування англомовної граматичної компетенції у майбутніх учителів в умовах інтенсивного навчання: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02/ Вовк Олена Іванівна. – К., 2008. – 345 с.
Гальскова Н. Д. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика: учеб. пособие для студ. лингв. ун-тов и фак. ин. яз. высш. учеб. заведений / Н. Д. Гальскова, Н. И. Гез. – 3-е изд. стер. – М. : Издательский центр «Академия», 2006. – 336 с.
Карпова Л. И. Формирование коммуникативной грамматической компетенции в неязыковом вузе: на материале английского языка: дисс. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Карпова Людмила Ивановна. – Волгоград, 2005. – 260 с.
Кафтайлова Н. А. Методика формирования грамматической компетенции как средства межкультурной коммуникации (языковой вуз, немецкий язык): автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук: 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (иностранные языки) / Н. А. Кафтайлова. – М., 2010. – 20 с.
Лободанов А.П. Грамматические трудности французского языка. Краткий словарь употребления предлогов / Александр Павлович Лободанов. – М. : АСТ, Астрель. – 2003. – 161 с.
Машкина Ю.В. Методика формирования иноязычных грамматических навыков у студентов-бакалавров лингвистического вуза посредством мультимедийной программы: автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (иностранный язык, уровень профессионального образования)» / Ю. В. Машкина. – Нижний Новгород, 2012. – 18 с.
Методика интенсивного обучения иностранным языкам: учебное пособие / В. А. Бухбиндер, Г.А.Китай: городская и др. / под ред. В. А. Бухбиндера и Г. А. Китайгородской. – К. : Выща школа, 1988. – 343 с.
Миньяр-Белоручев Р. К. Методика обучения французскому языку: Учеб. пособие для студентов пед. ин-тов по спец. «Иностр. Яз.» / Р. К. Миньяр-Белоручев. – М. : Просвещение, 1990. – 224 с.
Олейникова Е.А. Методика тестирования грамматики в процессе формирования профессиональной иноязычной коммуникативной компетенции (французский язык, неязыковой вуз): автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (иностранный язык)» / Е. А. Олейникова. – М., 2010. – 24 с.
Орловська Л. К. Формування граматичної компетенції в усному мовленні на засадах інтегрованого навчання у майбутніх учителів англійської мови: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02/ Орловська Лідія Костянтинівна. – К., 2010. – 304 с.
Осідак В. В. Комплексний контроль рівня сформованості англомовної граматичної компетенції майбутніх філологів: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Осідак Вікторія Василівна. – К., 2004. – 175 с.
Пассов Е. И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению / Е. И. Пассов. – 2:е изд. – М. : Просвещение, 1991 – 223 с. – (Б:ка учителя иностр. яз.).
Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению / Е. И. Пассов. – М. : Рус. яз., 1989. – 276 с.
Руснак Д. А. Формування граматичної компетенції у майбутніх викладачів французької мови з комп’ютерною підтримкою: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Руснак Діана Андріївна. – К., 2009. – 345 с.
Рязанова Е .А. Методика формирования грамматических навыков речи студентов на основе лингвистического корпуса (английский язык, языковой вуз): автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (иностранный язык)» / Е. А. Рязанова. – М., 2012. – 24 с.
Ситнов Ю. А. Коммуникативно-когнитивный подход к развитию грамматической компетенции студентов:лингвистов (на материале сложных грамматических явлений испанского языка): дис. …доктора пед. наук: 13.00.02 / Ситнов Юрий Ар: кадьевич. – Пятигорск, 2005. – 345 с.
Скляренко Н. К. Методика формування іншомовної граматичної компетенції в учнів загальноосвітніх навчальних закладів / Н. К. Скляренко // Іноземні мови. – № 4. – 2010. – С. 15:25.
Стеченко Т. О. Формування професійно орієнтованої англомовної граматичної компетенції майбутніх філологів: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Стеченко Тетяна Олександрівна. – К., 2004. – 200 с.
Типова програма дисципліни «Методика навчання іноземних мов і культур у вищих навчальних закладах» / С. Ю. Ніколаєва, Н. Ф. Бориско. – К., 2012. – 48 с.
Усенко И. Ю. Коррекция грамматических навыков при формировании коммуникативной компетенции в области говорения у иностранных учащихся: дисс. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Усенко Ирина Юрьевна. – СПб., 2009. – 235 с.
Шаренда Н. В. Методика формирования умения слышать ошибки в устной речи учащихся: на материале французского языка: дисс. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Шаренда Наталья Викторовна. – М., 1996. – 206 с.
Щукин А. Н. Обучение иностранным языкам: Теория и практика: Учебное пособие для преподавателей и студентов / А. Н. Щукин. – М. : Филоматис, 2004. – 416 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Н. В. Майєр
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Цей журнал є виданням із відкритим доступом. Усі публікації знаходяться у вільному доступі для користувача та або його установи. Згідно із Будапештською ініціативою відкритого доступу (BOAI) користувачі можуть безкоштовно читати, завантажувати, копіювати, розповсюджувати, друкувати, шукати та посилатися на повні тексти статей цього журналу, не запитуючи дозволу видавця або автора. Посилання на авторів і видання при копіюванні та цитуванні матеріалів журналу обов'язкове.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії) за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.