Міжкультурна іншомовна освіта в Україні: ключові проблеми

Автор(и)

  • С. Ю. Ніколаєва Київський національний лінгвістичний університет,

DOI:

https://doi.org/10.32589/im.v0i2.122565

Ключові слова:

іноземна мова, вчитель, викладач, міжкультурна іншомовна освіта, методична підготовка, навчальний план, програма

Анотація

У статті висвітлено результати аналізу державних документів, робіт вітчизняних і зарубіжних учених, які досліджували і зараз продовжують досліджувати проблему міжкультурної іншомовної освіти. Доведено, що в Україні у цій сфері зроблено багато позитивного, але залишилося і чимало не вирішених проблем. До ключових із них віднесено такі: відсутність концепції міжкультурної іншомовної освіти, невідповідність державних освітніх і професійних стандартів сучасним вимогам до іншомовної освіти, відсутність окремих типових навчальних планів і типових програм з іноземних мов тощо. Особливу увагу акцентовано на важливості покращення методичної підготовки майбутніх учителів і викладачів іноземних мов. Сформульовано рекомендації щодо укладання системи державно-інструктивних і навчально-методичних матеріалів для підвищення якості міжкультурної іншомовної освіти в Україні.                                                                          

Посилання

Барышников Н. В. Профессиональная межкультурная коммуникация / Н. В.Барышников – Пятигорск: ПГЛУ, 2010.– 264 с.

Бердичевский А. Л. Методика межкультурного образования средствами русского языка как иностранного / А. Л. Бердичевский. – М.: Русский язык. Курсы, 2011. – 184 с.

Закон «Про вищу освіту», режим доступу: (http://

zakon1.rada.gov.ua/laws/ show/1556&18).

Межкультурное иноязычное образование: лингводидактические стратегии и тактики: коллективная монография / Отв.ред. Е. Г. Тарева – М. : Логос, 2014. – 232 с.

Методика навчання іноземних мов і культур : теорія і практика: підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / О. Б. Бігич, Н. Ф. Бориско, Г. Е. Борецька та ін. / за загальн. ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К. :Ленвіт, 2013. – С. 223-227.

Пассов Е. И. Методика как теория и технология обучения иноязычному общению /Е. И. Пассов. – Елец : ЕГУ, 2010. –543 с.

Програма з англійської мови для професійного спілкування / Г. Є. Бакаєва, О. А. Борисенко, І. І. Зуєнок та ін. – К. : Ленвіт, 2005. – 119 с. англ.

Програма з англійської мови для університетів / інститутів (п’ятирічний курс навчання) : Проект / С. Ю. Ніколаєва, М.І. Соловей (керівники), Ю. В. Головач та ін. – К. : The British Council, 2001. – 246 с. – англ.

Рамкова програма з німецької мови професійного спілкування для вищих навчальних закладів України /колект. авт.: Л. С. Аззоліні, С. М. Амеліна, В. А. Гаманюк та ін. – К. : Ленвіт, 2014. – 136 с. – нім.

Сергеева Н. Н., Походзей Г. В. Развитие иноязычной межкультурной компетенции студентов неязыковых специальностей в системе профессионально ориентированного языкового образования: Монография / Н. Н. Сергеева, Г. В. Походзей. – Екатеринбург : Урал. Гос. Пед. ун-т., 2014. – 217 с.

Curriculum für den sprachpraktischen Deutschunterricht anpädagogischen Fakultäten der Universitäten und pädagogischen Hochschulen / Уклад. Н. Ф. Бориско, В. М. Гутник, М. В.Кліментьєва та ін. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2004. – 256 c.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-30

Номер

Розділ

Наукові статті