Використання Ted Talks у викладанні професійно орієнтованої англійської мови у технічних університетах

Автор(и)

  • Оксана Синєкоп Національний технічний університет України “Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського”, Україна https://orcid.org/0000-0001-6191-6264

DOI:

https://doi.org/10.32589/1817-8510.2025.1.339972

Анотація

Якісна мовна підготовка майбутніх фахівців з інформаційних технологій (ІТ) передбачає використання низки автентичних матеріалів, які надають можливість викладачам ознайомити студентів з професійно орієнтованою англійською мовою, урізноманітнити освітній процес і зробити його більш цікавим та прикладним. Метою статті є розгляд класифікації завдань з використанням TED Talks у професійно орієнтованому англомовному контексті підготовки студентів галузі ІТ у закладах вищої освіти. За дидактичною функцією розрізняють завдання, які спрямовані на формування професійно орієнтованих мовних компетентностей, та завдання, які акцентують увагу на розвиток професійно орієнтованих мовленнєвих компетентностей. Критерій диференціації завдань за рівнем володіння іноземною мовою дозволяє враховувати індивідуальні особливості студентів галузі ІТ, зокрема їхні рівні В1 та В2. За формою виконання завдання можуть бути адаптовані як для індивідуальної, так і для парної чи групової роботи. Критерій інтеграції різних видів мовленнєвої діяльності полягає в інтегруванні в завданні аудіювання з говорінням, письмом і читанням. Критерій добору TED Talks за тематикою передбачає вибір промов з професійно орієнтованим фокусом. За способом представлення у завданнях виступи TED можуть бути використані як повністю, так і фрагментарно. За форматом проведення завдання на основі TED Talks можуть пропонуватися в онлайн- та офлайн-форматах. TED-промови можна пропонувати в завданнях вхідного, поточного та підсумкового контролю. Форми контролю виконання завдань на базі TED Talks передбачають гетероконтроль, взаємоконтроль, самоконтроль, автоматизований контроль. Таким чином, завдання, створені на основі
TED Talks є різноманітними і можуть бути адаптовані до потреб студентів галузі ІТ та специфіки освітнього процесу, а також використані для досягнення різних навчальних цілей. Тому TED-промови є універсальним і ефективним інструментом у викладанні англійської мови професійного
спрямування.

Опубліковано

2025-09-30

Номер

Розділ

НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У НЕМОВНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ